Aplicația Sesizări Constanța, lansată de Primăria Constanța, nu mai funcționează de pe telefoanele cu Android

UPDATE. Cei de la i-Tom ne-au sunat să ne spună că aplicația funcționează pe telefoanele testate de ei. Au revenit apoi și ne-au rugat să facem un update. După update, aplicația a funcționat. Așadar, dacă vreți să faceți o sesizare și aplicația nu funcționează, e musai să faceți un update. Le mulțumim celor de la i-Tom pentru feedback și rezolvarea problemei.

Aplicația Sesizări Constanța, lansată cu tam tam de Primăria Constanța, în toamna anului trecut, nu mai funcționează.

Cei care au telefoane cu sistem de operare Android nu o mai pot folosi. Aplicația are două metode de logare: cu ajutorul contului de Facebook sau al celui de SPIT.

La logarea prin prima metodă apare o metodă, a doua nu este încă funcțională.

Se pare că aplicația poate fi folosită de pe telefoanele Apple, unde există posibilitatea logării cu email și parolă.

Problema nu este nouă, a fost remarcată de cel puțin câteva săptămâni. Am adresat o întrebare pe pagina dezvoltatorului aplicației, i-Tom Solutions, încă de atunci, dar până în acest moment nu am primit niciun răspuns.

Primăria nu a plătit niciun leu pentru această aplicație.

De altfel, aplicația are recenzii proaste în magazinul Play Store. Nota este de 3,1 (din 5). 13 oameni din 41 au notat-o cu 1, 16 cu 5. Din februarie însă nu mai sunt recenzii.

Reamintim că Primăria Constanţa a lansat, în octombrie 2017, o aplicaţie pentru telefoanele mobile destinată sesizărilor cetăţenilor, aceasta putând fi descărcată gratuit de către utilizatori, aceştia având la dispoziţie şase domenii pentru reclamaţii, printre care spaţiile verzi, căinii fără stăpân sau drumurile publice, menţionând că se aşteaptă la un număr mare de sesizări, dar recunoscând că nu toate pot fi rezolvate peste noapte.

„Lansăm în mod oficial o aplicaţie gratuită, atât din punctul de vedere al intrării în proprietatea municipiului şi transmiterea spre utilizare către constănţeni, dar şi gratuită din punct de vedere al accesării acestei aplicaţii. O puteţi descărca gratuit atât din AppStore, cât şi din Google Play, aplicaţia se numeşte Sesizări Constanţa. (…) Este o aplicaţie uşor de utilizat, este o aplicaţie care georeferenţiază şi autointroduce adresa, poziţionarea, care permite foarte uşor realizarea unei fotografii, alăturarea unui text şi transmiterea sesizării către Primărie. (…) Nu doar primirea reclamaţiei reprezintă tot ceea ce are de făcut municipalitatea, ci rezolvarea ei, altfel folosim un instrument pe care nu-l va mai utiliza nimeni. Reclami o dată, de două ori, vezi că nu se rezolvă problema şi discredităm instrumentul, aplicaţia”, a declarat primarul Decebal Făgădău, vineri, într-o conferinţă de presă. 

El a precizat că pot fi făcute sesizări din şase domenii.

„Avem şase domenii pe care le pot alege constănţenii în momentul în care doresc să reclame. Aici fac referire la dotări urbane (ceasuri stradale, coşuri de gunoi, locuri de joacă, mobilier urban), drumuri publice (gropi, surpări, lucrări efectuate necorespunzător, igienă publică – ridicarea gunoiului, măturat stradal), elemente de ţin de dezinsecţie – deratizare, spaţiile verzi, câini fără stăpân şi iluminat public”, a explicat edilul.

Decebal Făgădău a menţionat că sesizările transmise care nu au legătură cu primăria, vor fi redirecţionate către instituţiile care pot interveni în problemele respective.

Primarul spune că se aşteaptă la un număr mare de sesizări, dar menţionează că nu toate pot fi rezolvate peste noapte.

„Mă aştept la un număr mare de sesizări. Apelez de acum la răbdarea şi bunăvoinţa constănţenilor, nu le vom putea, vă spun cu onestitate, rezolva pe toate peste noapte, dar asta nu înseamnă că nu vom încerca să grupăm eforturile noastre pentru că aţi văzut de multe ori se intervenea haotic în oraş. Cu alte cuvinte, mergeam să remediem probleme de iluminat în Poarta 6, după care mergeam în Faleză Nord (n.r. două cartiere aflate în zona opuse ale municipiului).  Încercăm să grupăm problemele, ne ajută aceată zonificare a problemelor”, a explicat Decebal Făgădău.

El a mai spus că utilizatorii se pot conecta şi cu contul de Facebook sau cu cel deţinut la Serviciul Public de Impozite şi Taxe Constanţa. De asemenea, pe lângă această aplicaţie, sesizări se pot trimite în continute şi prin intermediul siteului oficial al Primăriei Constanţa, a menţionat edilul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *