Constanța, orașul în care nu poți să-ți repari un telefon în garanție

samsunt galaxy s8

Ai un telefon și s-a stricat? Ghinion, cum ar spune domnul președinte. Dacă e în garanție, trebuie să te înarmezi cu răbdare, pentru că cele mai multe companii nu au un punct de service în Constanța. Unele dintre ele au puncte de colectare, altele nu au nimic.

Mi s-a întâmplat cu un Samsung Galaxy S8, care are un mic defect: un punct negru vizibil numai când fac fotografii cu camera principală. O chestiune simplă, care se poate rezolva în cel mult o oră. Cei de la PC Garage, de unde l-am cumpărat, nu m-au mai sunat înapoi, deși robotul cu care am vorbit s-a jurat că un operator uman o va face. La numărul de garanții al Samsung a răspuns o domnișoară care mi-a dat speranțe: dacă pot să ajung în Vivo ar fi excelent. Am ajuns. Aici mi s-a spus că ei nu sunt decât punct de colectare, adună telefoanele defecte și le trimit în București. Mai mult, trebuie să-mi salvez toate datele, pentru că procedurile companiei sunt să resofteze telefonul, deși în cazul de față nu este o problemă de soft.

Am sunat înapoi la call center-ul Samsung, ca să întreb dacă îl pot repara, pe banii mei, într-un alt centru, agreat de ei. „Se poate, dar pierdeți garanția”, mi s-a spus. Cea mai rapidă modalitate este să dau o fugă până în București, într-o oră se repară, cum spuneam.

Culmea este că cei de la Samsung au vrut să trimită un telefon în București pentru erau defecte… căștile.

„După ce mi au schimbat pe loc adaptorul, s-au defectat la scurt timp căștile. Mi-au spus că trebuie trimis la București, pentru că așa e procedura. Am zis ca nu e ok și i-am rugat să se gândească la această procedură, pentru că nu este telefonul stricat, ci doar căștile. S-au conformat”, spune Corina.

Calitatea service-urilor este altă discuție.

„O reparație TV la eMag a durat 3 săptămâni și, după 6 zile, încă două săptămâni. Au schimbat de două ori ecranul”, spune Adrian.

Există și exemple cât de cât pozitive: un frigider Samsung înlocuit după 8 zile. Mă gândesc ce se întâmplă cu mâncarea în aceste zile.

Același lucru se întâmplă la Apple, îmi confirmă Adrian Boioglu, de la boio.ro.

„Apple România nu există, de aceea nu au nici filiale aici, ci doar niște parteneri de service”, spune el.

Produsele defecte ajung tot la București.

În ritmul acesta, mi-e teamă că, peste ceva vreme, nu vom mai putea repara mai nimic în Constanța. Ce s-ar întâmpla dacă și service-urile auto ar trimite toate mașinile defecte în capitală?

Ca să parafrazez o zicală celebră, aș spune că „cel mai bun service e trenul spre București”.

Cristi Hagi

4 comments

  • Sau vesnicul defect a lor
    …. Urme de apa pe placa de baza…. Si iti anuleaza garantia…. are ca nu are…. Aia. E problema … Am pierdut garantia la 2 telefoane … Deci …. No comment …

  • Nu inteleg exact ce legatura are Samsung cu asta. Asta e doar asa ca sa arunci niste cacat. Ai cumparat de la PC garage, rezolva cu ei. Ce legatura are producatorul ? Nu vrei sa vina directorul samsung pe europa sa repare ? Am avut asus la garantie la emag. A ajuns in service Depanero, nu asus. Ce treaba are producatorul ?

    • Dupa ce nu stii despre ce e vorba si nici nu te informezi, spui prostii.
      Sa-ti explic, daca nu intelegi. Conform PC Garage, daca producatorul ofera garantie, ei nu mai au nimic de-a face, te adresezi direct producatorului. Asa scrie pe site. La telefonul PC garage nu a raspuns nimeni. Robotul a spus ca suna cineva inapoi, n-a sunat. Cei de la Samsung Romania au confirmat ca ei se ocupa direct de garantie, nu PC Garage. *8000 e telefonul. Asta este treaba producatorului.
      Acum, daca tu consideri ca e normal ca in ditamai judetul sa nu poti face o reparatie minora, in garantie, iti meriti soarta. Sau daca, pentru schimbarea castilor, e necesar sa duca tot telefonul la Bucuresti si sa il resofteze.

  • Elefantii mor la Constanta. E orasul pensionarilor si al asistatilor social. Bucura-te ca ai 2 comentarii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *