EXCLUSIV. Navă în derivă în largul portului Constanța. Operațiune de salvare pe mare

UPDATE 10.19 Avem prima fotografie cu nava în timp ce este remorcată în port. (foto: Alin Vintilă, Atelier Media/Dobrogea TV)

 

UPDATE 09.17 GSP King a reușit să remorcheze cargoul în jurul orei 2.45, pe o mare deosebit de dificilă. În prezent, convoiul se apropie de intrarea în port, se află la circa 4 mile. Arsvom scot și ei o navă, de-abia acum! Este vorba despre SAR Albatros. În scurt timp convoiul va fi la capul digului de sud, se va intram în rada interioară. Cargoul va fi predat către 3 remorchere portuare pentru manevră într-o dana indicată de Căpitania zonală, moment în care se termina operațiunea de salvare este considerată terminată.

UPDATE 00.17 Cargoul se află, în acest moment, la 2,1 mile marine travers de Costinești. Este aproape de celebra epavă Evanghelia, nava care a aparținut odată lui Onassis și care a devenit simbolul Costineștiului. Remorcherul se află la 0,5 mile de navă.

UPDATE 00.07 Remorcherul GSP King s-a poziționat la sud de nava în derivă. Specialiștii consultați de Constanța 100% spun că, cel mai probabil, remorcherul va încerca să ”pescuiască” lanțul cargoului, cu un echipament special, pentru a-l putea remorca.

UPDATE 23.58 Remorcherul GP King a ajuns lângă Basel Express și începe operațiunile de remorcare.

UPDATE 23.38 Nava Basel Express grapează încet, dar sigur, spre sud. În acest moment are o viteză de 1,1 noduri. Singurul remorcher care mai încearcă să o ajute este GSP King, după ce LRS Europa s-a retras. GSP a revenit din portul Constanța și se îndreaptă cu aproape 11 noduri spre nava aflată în derivă.

UPDATE 23.15 Vântul bate cu circa 40 de noduri, adică 74 de kilometri pe oră.

UPDATE 23.10 Cargoul Basel Express se află în acest moment la 1,7 mile marine travers de Tuzla. Nava este purtată de vânt și curenți spre țărm.

UPDATE 21.27. Cargoul este în siguranță în prezent, la ancoră. Operațiunea de remorcare va mai dura câteva ore. Este posibil ca nava să fie remorcată spre Kaliakra, Bulgaria, unde este mai la adăpost decât în portul Constanța. În acest moment, marea are gradul 6-7 și valurile au 7 metri înălțime.

UPDATE 20.17. Remorcherul GSP King a ajuns în zonă, în acest moment se încearcă remorcarea navei. GSP King este poziționat la prova, LRS Europa la pupa.

Nava cargo Basel Express se află în aceste momente în derivă în largul portului Constanța.

Două remorchere au plecat, unul acum o oră, altul acum circa trei ore, spre navă, într-o operațiune de salvare. Este vorba despre GSP King și despre LRS Europa.

Remorcherele au ajuns la fața locului. Iată cum arăta situația la ora 19.20, pe harta de mai jos.

Din primele informații, se pare că nava a rămas fără motoare și a intrat în derivă.

Basel Expres are pavilion Panama. Nava are 126,42 metru lungime și a fost construită în 2000. (Informația inițială care spunea că nava are pavilion Germania este greșită. De asemenea, este vorba despre o navă cargo, nu despre un portcontainer). Număr de identificare IMO: 9210701.

”Comandatul navei a spus că are probleme și că are nevoie de ajutor. Remorcherele au plecat la ora 18.00. Deocamdată nu avem alte informații”, au precizat reprezentanții Căpităniei Constanța.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *