GALERIE FOTO. Drumul dintre Năvodari și Ovidiu, un eșec răsunător al cuplului de primari Nicolae Matei – Florin Chelaru. Cine plătește?

drum, navodari, ovidiu
Așa arată, în iunie 2017, drumul dintre Năvodari și Ovidiu, care trebuia să fie gata din decembrie 2015, potrivit conducerii Primăriei Năvodari

Drumul dintre Năvodari și Ovidiu, promis din 2011, este un eșec răsunător al primarilor Nicolae Matei și Florin Chelaru. Ambii s-au bătut cu pumnul în piept că îl vor realiza, dar realitatea este alta. Am fost zilele trecute să vedem în ce stadiu se prezintă acest proiect. O bună parte din acest drum nici măcar nu există. Nu, nu este o glumă. Dacă de la ieșire din Lumina faci dreapta spre Ovidiu vei întâlni un drum de piatră. La un moment dat se termină și piatra și rămâne pur și simplu un câmp pe care cu greu poți înainta cu mașina. Am avut emoții că voi rămâne acolo, fie cu cauciucurile tăiate de bucățile mari și ascuțite de piatră, fie cu baia de ulei spartă. Cu chiu, cu vai, am reușit să conducem până la capăt pe această șosea despre care Matei și Chelaru anunțau că este foarte importantă și pe care, potrivit promisiunilor lor, trebuia să putem circula decent de mult timp. Să nu credeți că porțiunea dintre Lumina și Ovidiu, mă refer la șoseaua veche, este în stare prea bună. Deși se poate circula, șoseaua este vălurită, cum spun șoferii, și găsești gropi unde nici nu te aștepți. Sunt amplasate panouri că se lucrează dar, de fapt, nu mai lucrează nimeni de mult timp.

Vă mai miră însă acest eșec al administrației Matei/Chelaru, când majoritatea proiectelor mari derulate de ei sunt eșecuri răsunătoare sau realizări controversate? Uitați-vă la piața de pește, o construcție kitsch de care localnicii par să fugă ca dracul de tămâie. Am fost să o vizităm și pe aceasta, recent. Ne-a întâmpinat un frumos lacăt pe ușă.

Să revenim la șoseaua noastră.

În anul 2011, primarul de atunci din Năvodari, Nicolae Matei, anunța cu surle și trâmbițe că vrea să modernizeze drumul dintre Năvodari și Lumina.

„Există un protocol care se schiţează între primăriile Năvodari, Lumina şi Ovidiu privind acest proiect”, spunea Matei, care ulterior avea să fie condamnat penal pentru fapte de corupție.

După trei ani, la sfârșitul anului 2014, Florin Chelaru, în calitate de viceprimar, anunțat detalii concrete despre proiect și chiar spune că în câteva zile vor începe lucrările.

„Este un proiect care s-a născut dintr-o necesitate de a deschide litoralul Mării Negre. Face parte din proiectul nostru de a demonstra că litoralul năvodărean este cu mult mai frumos decât cel din Mamaia”, spunea Chelaru, care avea să fie ales în funcția de primar, după ce Matei a fost băgat la zdub pentru faptele sale de corupție.

A fost ales primar poate și pentru acest proiect, care, iată nu s-a mai realizat.

Chelaru anunța că drumul se va întinde pe o suprafaţă de 10,2 km. Traseul porneşte de la sensul giratoriu dintre cele două poduri ale oraşului Năvodari, continuă până la intrarea în localitatea Lumina, de acolo spre stânga se merge spre canal, iar de la canal se va intra pe sub podul de la Ovidiu. Tot el spunea că pe parcursul unui an de zile vor fi amenajate trei poduri şi şapte sensuri giratorii la fiecare intersecţie foarte mare pe care drumul E60 o face cu străzile laterale. Trebuia să fie creată şi o zonă pietonală, o zonă în care năvodărenii sau turiştii vor merge spre malul mării. Lucrări ample trebuia să fie realizate şi în perimetrul oraşului Năvodari.

„Facem o excavaţie şi transformăm şoseaua într-un pod, astfel încât să putem deschide circulaţia pietonală către Piaţa de peşte”, menționa la rândul său, reprezentantul Primăriei Năvodari, Adrian Constantin.

Piața de pește care, așa cum că spuneam, e pustie. Evident, nici acest drum către piață nu este funcțional, Ca să ajungi la ea trebuie să mergi cu mașina pe o potecă de pământ.

Pe principiul „gura păcătosului adevăr grăiește”, vicele Chelaru a spus că șoseaua ar putea să nu fie gata la timp și și-a pregătit de atunci apărarea pentru ce avea să urmeze. „Am emoţii că şi pentru acest drum vor apărea destul de multe probleme. Voi preda amplasamentul acestui drum societăţii care a câştigat, astfel încât fiecare dintre cei care vor tranzita acest drum să înţeleagă că pe perioada construirii nu Primăria Năvodari este capul răutăţilor, nu Primăria Năvodari răspunde strict de anumite disconforturi, aşa cum a apărut în situaţia legată de Năvodari-Mamaia”, spunea el în 2014.

Să vorbim puțin despre bani. Drumul acesta dintre Năvodari și Ovidiu a fost finanțat din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional 2007-2013. Valoarea totală a acestuia este de 50.075.446 lei, din care 50.069.246,96 lei reprezintă valoare eligibilă nerambursabilă. Cofinanţarea din partea oraşului Năvodari este de 2%.

În 2014,Florin Chelaru anunța și când va fi gata drumul.

„Termenul final de execuție este decembrie 2015”.

În anul 2016, Chelaru a revenit și a spus că, în data de 31 decembrie 2015, proiectul era realizat numai în proporție de 67%. Nu știm dacă cifra este corectă sau nu, dar știm că o foarte bună parte din drum, așa cum vedeți și în galeria foto din acest articol, practic nu există.

Experții consultați de noi spun că și ce s-a făcut, adică porțiunea dinspre Lumina spre Năvodari, este făcut prost. Ba mai mult, ca să repari ce s-a făcut prost va costa de două ori mai mult.

Finanțarea europeană a fost pierdută. Din 1 ianuarie 2016, lucrările au continuat cu fonduri din bugetul Primăriei Năvodari, deci din banii locuitorilor. Acum, din câte am putut vedea în cele două vizite pe care le-am realizat la fața locului (după-amiaza, în zile diferite, în timpul săptămânii, nu în weekend), la acest drum nu mai lucrează nimeni.

Am cerut detalii reprezentanților Primăriei Năvodari despre acest drum, dar nimeni de acolo nu a catadicsit să răspundă, pentru a-i informa pe locuitori ce se întâmplă cu banii lor.

Din informațiile noastre, toată această poveste, care înseamnă pierderea a 50 de milioane de lei, finanțare europeană, dar și o gaură importantă în bugetul localității Năvodari, a ajuns la un moment dat în atenția unor procurori. Se pare însă că dosarul a fost uitat undeva, printr-un sertar.

Cerem pe această cale instituțiilor statului să facă lumină în speța de față și să reia demersurile pentru a afla vinovatul pentru această situație și pentru ca cei vinovați să plătească. De asemenea, cerem public explicații primarului Florin Chelaru și echipei de proiect. Sunt datori cu aceste explicații, pentru că, așa cum spuneam, în 2016 spuneau că vor realiza acest drum cu bani de la buget. A fost ales în funcție probabil și pentru această promisiune.

Concluzia este că drumul dintre Năvodari și Ovidiu este abandonat. Încă un eșec răsunător al cuplului de primari Nicolae Matei – Florin Chelaru.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Ce primari din Constanța sunt repetenți, după primul an de mandat, și ce primari au primit note de trecere?

vin iun. 9 , 2017
Constanța 100% a inițiat, în urmă cu două săptămâni, mai multe sondaje de opinie în care orice a putut să dea o notă primarilor celor mai importante localități din județ, după primarul an de mandat. Unii dintre aceștia nu au reușit să primească note de trecere de la cititorii noștri. […]

V-ar putea interesa și: