Primăria Constanța vrea promovare la televiziunile naționale și în presa centrală

Primăria Constanța vrea să promoveze la televiziune naționale și în presa centrală evenimentele culturale care vor avea loc anul acesta, nefiind interesată decât în mică măsură de presa locală.

Acest lucru este exprimat, negru pe alb, în „Regulamentul de acordare a finanțării nerambursabile pentru proiecte de interes general finanțate din bugetul municipiului Constanța”.

Nu numai titlul este lung, ci și regulamentul. Are 88 de pagini. Nu este încă forma finală, ci este supus dezbaterii publice. Câteva prevederi de acolo ridică însă mari semne de întrebare.

Una dintre ele se referă la modul de mediatizare a evenimentelor. Iată ce spune regulamentul (poate fi consultat AICI în întregime).

„Solicitantul fondurilor nerambursabile este obligat să elaboreze media-planul activităților de promovare astfel încât să realizeze promovarea proiectului în mare parte în presa scrisă tipărită centrală și în media audio-vizuală (radio, TV) centrală, precum și, în proporție mai mică, în mass-media locală.”

Lăsând de o parte exprimarea ambiguă (ce înseamnă „în mare parte”?), remarcăm faptul că primăria condusă de Decebal Făgădău vrea să se promoveze în presa scrisă tipărită centrală și la televiziunile naționale.

Prevederea este de neînțeles din mai multe considerente.

În primul rând, vorbim totuși de Primăria CONSTANȚA și de banii CONSTĂNȚENILOR. Evenimentele acestea sunt organizate, pe banii noștri, pentru noi, în primul rând, și abia apoi pentru turiști. Pe materialele promoționale ale evenimentelor apare sigla Primăriei Constanța, dar nu credem că plătim din bani publici pentru ca locuitorii din Cluj sau  Sighetul Marmației, de exemplu, să aplaude realizările primăriei noastre. Da, evident, e bine ca evenimentele să fie cunoscute și în afara județului, dar lucrul acesta se poate face și fără a plăti televiziunile de la București.

În al doilea rând, prețurile cerute de televiziunile centrale, ca să ne referim numai la ele, sunt mult, dar mult mai mari decât cele locale. Știu ce spun, agenția de publicitate pe care o conduc s-a ocupat de două proiecte importante în vara trecută, finalizate cu succes. Cu banii investiți aici într-o campanie de presă derulată de aproape 20 de instituții media nu se poate cumpăra nici măcar o știre la o televiziune națională de top.

În al treilea rând, cei care au redactat acest paragraf stupid cu siguranță că nu știu că la o televiziune națională nu te duci să cumperi un spot cu o anumită sumă de bani, ci se plătește în funcție de o formulă matematică ce ține seama de audiența tronsonului din care a făcut parte știrea publicitară. Poate fi 5.000 de euro, poate fi 8.000 de euro sau 20.000 de euro. Revenim la punctul 2: de ce să plătești 20.000 de euro pentru un spot la o televiziune centrală, când pe local ar costa de 100 de ori mai puțin, de exemplu?

În al patrulea rând – și aici poate sunt subiectiv, recunosc – presa locală trebuie încurajată. Motivele sunt atât de evidente încât nu le voi menționa aici. Reprezentanții primăriei, prin acest regulament, mai bat însă un cui în coșciugul presei locale, de care, sunt convins, dacă ar fi în puterea lor, ar scăpa fără nicio urmă de regret. Nu erau mai bune vremurile cu televiziune și ziar unice, când așa-zișii ziariști de la Ștefan Gheorghiu scriau după dictare (cum o fac, de altfel, și acum), numai ca să le fie lor bine?

Regulamentul despre care vorbim are și alte probleme, despre care vom vorbi în zilele viitoare.

Faceți, vă rog, o comparație între modul cum se atribuie bani pentru evenimente culturale și modul în care consilierii locali alocă finanțările pentru echipele de sport. Aproape 20 de milioane de lei, anul trecut, din care majoritatea se duc pe salarii, fără ca noi, cei care am plătit acești bani, să vedem un raport de activitate. Apropo, știți ce salarii le plătim handbaliștilor, de exemplu?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *