Soluțiile consilierului Tudorel Chesoi pentru grădinița ”Perluțele Mării”

Tudorel Chesoi

Fiecare consilier local din Constanța face parte, potrivit unei hotărâri de consiliu, din consiliile de administrație a mai multor unități de învățământ.

Dacă mulți habar nu au de acest lucru (și nu exagerez deloc), alții, foarte puțini la număr, își iau îndatoririle în serios. Unul dintre aceștia este consilierul PNȚCD Tudorel Chesoi, care a trimis presei, astăzi, un comunicat de presă ca urmare a participării mele la şedinţele Consiliului de Administraţie ale grădiniţei cu program prelungit „Perluţele Mării”. Îl public mai jos atât pentru a arăta problemele de acolo și poate pentru a le îndrepta, dacă cineva dorește să le asculte, dar și pentru a da un semnal pentru ceilalți consilieri.

Iată conținutul acestui proiect, care a fost prezentat în ședința de consiliu de astăzi, dar care a fost transmis și mass-media:

”Împreună cu ceilalţi membrii ai acestui C.A şi cu directorul acestei gradiniţe prof. Nicoleta Savu, am sintetizat principalele priorităţi cu care trebuie sprijinită această unitate de educaţie şi învăţământ şi pe care le prezint în continuare spre ştiinţa domnului Primar şi al Consiliului Local, cu speranţa că acestea vor fi rezolvate cât se poate de urgent.

Pentru început menţionez că şi grădiniţa cu program prelungit „Perluţele Mării” ca şi alte unităţi de educaţie şi învăţământ, sunt dezavantajate datorită modului de repartizare a bugetului per capita. Astfel programul prelungit al acestei grădiniţe presupune pe de o parte un număr mai mare de angajaţi pentru îndeplinirea şi desfăşurarea activităţii, iar pe de altă parte costuri de întreţinere şi funcţionare mult mai mari. Plecând de la această nedreptate, dar ţinând cont şi de necesitatea unor investiţii de natură să conducă la o organizare mult mai bună, solicit domnului Primar Decebal Făgădău şi Consiliului Local să fie de acord cu susţinerea financiară pentru transferarea blocului alimentar în alt spaţiu din interiorul unităţii de învăţământ, în acord cu normele sanitare ale Direcţiei Sanitar Veterinare şi Direcţiei de Sănătate Publică.

În prezent bucătăria proprie se confruntă cu probleme privind autorizaţia sanitară, deoarece nu îndeplineşte toate normele sanitare solicitate de Direcţia Sanitar Veterinară şi Direcţia de Sănătate Publică, întrucât funcţionează într-un spaţiu la etaj al grădiniţei având o suprafaţă de 50 mp, situată lângă grupul sanitar al preşcolarilor. Transportul hranei preparate se face pe lângă acest grup sanitar pe un circuit disfuncţional însemnând încrucişarea circuitului copiilor cu cel al personalului adult de la blocul alimentar şi cu cel al alimentelor. De asemenea transportul alimentelor până la blocul alimentar se face prin întreaga suprafaţă a grădiniţei.

Se doreşte amenajarea bucătăriei şi a spaţiilor aferente cu respectarea normelor legale de igienă într-o sală de clasă de la parter. Această sală dispune de o suprafaţă mai generoasă – 63,07 mp – şi de posibilitatea închiderii holului de la intrarea în sală pentru suplimentarea spaţiului (1,65 m lungime şi 4,95 m lăţime).

Amenajarea noului spaţiu prevede următoarele compartimentări şi lucrări de amenajare:

– spaţii de păstrare a alimentelor: depozite, magazii şi spaţii frigorifice; produsele alimentare ambalate vor fi depozitate separat de obiectele de inventar, ambalaje goale, substanţe pentru curăţenie şi dezinfecţie;

– spaţii de prelucrare preliminară a alimentelor (curăţare, spălare, tocare) cu circuite separate pentru legume, carne şi ouă;

– spaţii speciale şi strict delimitate pentru spălarea veselei pentru servire şi a vaselor de bucătărie, unde nu se fac alte operaţiuni de preparare;

– chiuvetă-lavoar pentru igiena permanentă a mâinilor personalului din bucătărie;

– în spaţiile de preparare a hranei şi în anexe, pereţii vor fi impermeabilizaţi cu materiale corespunzătoare, fiind placaţi cu faianţă până la înălţimea de 1,80 m şi vopsitorii lavabile; pardoseala va fi placată cu gresie antiderapantă;

– se va asigura o ventilaţie satisfăcătoare prin ferestre prevăzute obligatoriu cu rame din sită metalică, bariere împotriva dăunătorilor;

– se va prevede o instalaţie de alarmare incendiu;

– se vor prevedea aparate de aer condiţionat şi ventilatoare;

– se vor prevedea toate instalaţiile electrice şi sanitare necesare şi impuse de legislaţia în vigoare.

Blocul alimentar dispune de toate aparatele electrocasnice, ustensilele şi materialele necesare. Prin prezentul referat se solicită doar transferarea blocului alimentar la parterul instituţiei de învăţământ şi implicit a sălii de grupă în spaţiul ocupat în prezent de bucătărie.

Spaţiul având ca nouă destinaţie blocul alimentar va fi proiectat şi compartimentat, astfel încât să permită desfăşurarea fluxului tehnologic într-un circuit corespunzător, în acord cu recomandările şi prevederile Direcţiei Sanitar Veterinară şi Direcţiei de Sănătate Publică. Schimbarea spaţiului destinat blocului alimentar va conduce la solicitarea unei noi autorizaţii sanitare.

Mutarea blocului alimentar într-o altă sală, implică şi amenajarea actualului spaţiu în viitoare sală de grupă pentru preşcolari, astfel:

– decopertare faianta; pereţii vor fi trataţi cu materiale corespunzătoare (vopsea lavabilă);

– decopertare gresie; montarea unui covor PVC pentru pardoseală.

Domnule primar, imi exprim convingerea că veţi aprecia activitatea pentru care m-aţi desemnat în câteva Consilii de Administraţie şi veţi acţiona cu aceeaşi convingere pentru rezolvarea imperativă a acestei situaţii aşa încât această unitate de educaţie şi învăţământ să poată respecta normele în vigioare şi standardele de calitate privind educaţia şi îngrijirea preşcolarilor.

Vă mulţumesc personal şi în numele acelor 32 de angajaţi ai acestei grădiniţe precum şi în numele celor 230 de părinţi ai copiilor din această grădiniţă.”

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *