Ministrul Turismului, Bogdan Trif, a vrea ca jurnaliștii să nu mai promoveze doar lucrurile negative și spune că România este o ţară invidiată din punct de vedere al ofertei turistice.
El i-a rugat pe aceștia ca atunci când relatează despre un lucru negativ, să prezinte „tot din acea zonă şi unul – două lucruri pozitive”.
„Recomand tuturor, inclusiv presei, şi nu aş vrea să fiu înţeles greşit, să nu mai promoveze doar lucrurile negative. Într-adevăr, când găsim şi identificăm o societate care nu respectă legea trebuie sancţionată fără doar şi poate, dar nu trebuie promovată şi arătată la televizor. Am prieteni care îmi spuneau că văd la televizor că pe Litoralul Mării Negre se întâmplă doar lucruri urâte, mâncarea este foarte rea, locurile de cazare nu sunt ok”, spus Bogdan Trif.
El i-a rugat pe jurnaliști ca atunci când relatează despre un lucru negativ, să prezinte „tot din acea zonă şi unul – două lucruri pozitive”.
„În momentul în care stau să-mi aleg vacanţa nu o să mă duc într-o zonă în care lucrurile nu funcţionează. De aceea, vă rog ca atunci când întâlniţi astfel de cazuri, dacă nu se pot promova ca şi cum ar fi la nivel de staţiune, să daţi exact realitatea sau măcar atunci când este un lucru negativ să prezentaţi tot din acea zonă şi unul – două lucruri pozitive. Chiar avem hoteluri, restaurante extraordinare, inclusiv pe Litoralul Mării Negre. Ştiu că negativul vinde întotdeauna şi pozitivul nu, dar aţi face un bine şi turismului din România măcar să arătaţi şi lucrurile bune. Avem o ţară care este invidiată din punct de vedere al ofertei turistice”, a precizat Trif.
Pe de altă parte, ministrul Turismului a anunţat că, până la sfârşitul anului, România va avea un nou clip de promovare turistică, ce va avea un buget de aproximativ 2.500 de euro.
Și unii dintre investitori au criticat modul în care este prezentat litoralul. Printre ei, Mohammad Murad, patronul Phoenicia, care nu e de acord cu mediatizarea controalelor Protecției Consumatorilor.