Numărul de telefon la care puteți obține consiliere dacă vreți să vă schimbați contractul la energie electrică

energie-electrica

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunţat miercuri că înfiinţează, din 7 ianuarie, un call-center dedicat procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale, având în vedere liberalizarea pieţei de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie 2021.

„Având în vedere liberalizarea pieţei de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie 2021, Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) vine în sprijinul clienţilor casnici din piaţa de energie prin înfiinţarea unui call-center dedicat procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale. Experţi din cadrul ANRE vor acorda consiliere tuturor consumatorilor care întâmpină dificultăţi în procesul de încheiere a unui nou contract în piaţa concurenţială”, precizează ANRE.

Numărul de telefon este 0374.554.265 şi poate fi apelat începând din 7 ianuarie, de luni până duminică, între orele 8.00-18.00.

De asemenea, autoritatea publică şi numărul consumatorilor care au ales să treacă pe piaţa concurenţială.

Topul celor mai ieftine oferte de energie electrică din județul Constanța

„Ca urmare a reglementărilor ANRE emise în vederea finalizării procesului de liberalizare a pieţei de energie electrică, creării unor condiţii de piaţă care să contribuie la dezvoltarea concurenţei, precum şi creşterii gradului de informare a clienţilor finali şi stimularea diversificării ofertelor de furnizare a energiei electrice dedicate segmentului concurenţial, la finalul lunii octombrie 2020, dintr-un număr de peste 8,7 milioane de consumatori casnici, un procent de peste 32,8% (2.915.243 clienţi) au ales să încheie contracte de furnizare la preţuri concurenţiale”, precizează ANRE.

Din cei peste 8,7 milioane de clienţi casnici, conform raportărilor aferente semestrului I al anului 2020, transmise de furnizori către ANRE pentru a obţine datele necesare realizării raportărilor către INS-Eurostat, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 1952/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului, peste 50% din total sunt clienţi cu un consum mediu de 55 kWh/lună, care pot fi încadraţi în categoria consumatorilor vulnerabili.

S-a prelungit perioada până la care putem încheia noi contracte pentru energia electrică. Cele mai bune prețuri

„Prin activitatea de informare, ANRE continuă să asigure creşterea gradului de informare şi conştientizare a drepturilor clienţilor finali de energie electrică în relaţia cu operatorii economici participanţi la piaţa de energie electrică. Autoritatea întreprinde toate măsurile necesare pentru asigurarea condiţiilor de concurenţă, transparenţă şi tratament nediscriminatoriu pe piaţa energiei electrice, precum şi pentru completarea cadrului de reglementare astfel încât să vină în sprijinul clienţilor în vederea trecerii la piaţa concurenţială de energie electrică. De asemenea, pentru a facilita clienţilor accesul la informaţii privind ofertele diverşilor furnizori, astfel încât aceştia să poată alege oferta cea mai potrivită nevoilor lor, ANRE pune la dispoziţia acestora, pe pagina proprie de internet, aplicaţia informatică ‘Comparatorul ofertelor-tip de energie electrică’, în care se regăsesc ofertele de pe piaţa concurenţială ale furnizorilor de energie electrică, precum şi un serviciu de Call-center dedicat liberalizării pieţei de energie”, arată ANRE.

În vederea facilitării procesului de schimbare a furnizorului de energie de către consumatorul final şi optimizării procesului operaţional, ANRE are în derulare proiectul „Dezvoltarea capacităţii instituţionale a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru simplificarea procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale”, cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020. Astfel, prin implementarea proiectului se vor putea îndeplini noile cerinţe europene care prevăd ca până în anul 2026 procesul tehnic de schimbare a furnizorului să se finalizeze în 24 de ore.



Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Cum a dat cu piciorul Primăria Constanța la aproape 700.000 de euro

mie ian. 6 , 2021
Primăria Constanța a luat, azi, o decizie care va aduce o gaură de aproape 700.000 de euro în bugetul orașului. Un oraș aflat în faliment, după cum spunea primarul, adică un oraș în care încasările sunt mult mai mici decât veniturile. Noul city manager al orașului Constanța a cerut demolarea […]

V-ar putea interesa și: