Guvernul francez se opune planurilor grupului canadian de distribuţie Alimentation Couche-Tard Inc. vizând preluarea rivalului francez Carrefour SA, ceea ce pune sub semnul întrebării această tranzacţie cu o valoare de aproximativ 20 de miliarde de dolari, transmite Bloomberg.
Ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire a declarat miercuri seară ca pandemia de COVID-19 a demonstrat importanţa controlului intern asupra aprovizionări cu alimente. În timpul izolării atât Carrefour cât şi alte grupuri de distribuţie s-au confruntat cu o creştere explozivă a cererii, în condiţiile în care consumatorii au golit pur şi simplu rafturile pentru unele produse.
„Din acest punct de vedere, ideea ca grupul Carrefour să fie preluat de un competitor străin, la prima vedere, nu sunt în favoarea unei astfel de tranzacţii”, a spus Bruno Le Maire pentru postul de televiziune France 5. Le Maire a menţionat şi aspectele care ţin de şocurile de muncă drept un motiv pentru care se opune unei preluări, având în vedere că în Franţa Carrefour este un important angajator.
Lanţul canadian de magazine de proximitate Alimentation Couche-Tard Inc. a dezvăluit miercuri că analizează o posibilă preluare a grupului francez de distribuţie Carrefour SA, prezent şi pe piaţa din România. Couche-Tard a precizat că oferă 20 de euro pentru fiecare acţiune Carrefour, iar o posibilă preluare ar permite grupului canadian să îşi extindă prezenţa în Europa, unde grupul francez are peste 2.800 de supermarketuri şi 703 hypermarketuri, precum şi în America Latină, unde Carrefour are magazine în Argentina şi Brazilia.
Carrefour, companie care operează o gamă largă de magazine, de la mici magazine de proximitate până la hypermarketuri, are aproximativ 105.000 de angajaţi în Franţa, ceea ce face din posibila preluare a acestei companii un subiect sensibil pentru autorităţile de la Paris. Franţa s-a opus şi în trecut la preluarea companiilor sale de tip blue-chip de către firmele din străinătate. De exemplu, în 2005 politicienii francezi s-au opus la încercarea grupului american PepsiCo Inc. de a prelua Danone SA, iar mai recent achiziţionarea operaţiunilor din domeniul energetic ale Alstom SA de către grupul american General Electric Co. a fost aprobată numai cu condiţii stricte.
În România, Grupul Carrefour oferă clienţilor săi multiple posibilităţi de a face cumpărături, atât în cele peste 370 de magazine din ţară, cât şi prin portalul unic www.carrefour.ro şi platforma Bringo, disponibilă gratuit în Google Play şi App Store, în 24 de oraşe.
Carrefour este o companie multinațională franceză (AICI puteți vedea acționariatul), fiind unul din cei mai mari retaileri din lume cu peste 12.300 de magazine (inclusiv peste 1.450 de hipermarketuri) în anul 2018. Carrefour este un retailer important în România cu afaceri de 10 miliarde de lei în 2018.
Grupul Carrefour operează în mod direct în Franța, Spania, Italia, Belgia, Polonia, România, Argentina, Brazilia, China și Taiwan.