Lucrările de înnisipare din zona Mamaia sunt îngreunate. Într-un interval de timp scurt, există riscul ca cel mai mare proiect de infrastructură derulat de România pe litoralul românesc să fie stopat, a anunțat Apele Române, într-o postare pe Facebook.
Este vorba despre etapa a doua de lărgire a plajelor, din Mamaia și alte stațiuni.
„În aceste condiții, termenul de finalizare a lucrărilor de înnisipare pentru stațiunea Mamaia poate fi amânat. Acest lucru ar atrage costuri suplimentare pe care antreprenorul l-ar putea revendica către Apele Romane Dobrogea-Litoral, precum și sancțiuni din partea UE. În plus, cei 129 de operatori de plajă pot fi și ei afectați de întârzierea termenelor de implementare a proiectului.”, a anunțat instituția.
În urmă cu două zile, accesul navei care extrăgea nisip în zona Mamaia a fost interzis. Interdicția a fost transmisă prin sistemul radio-naval de către Căpitănia Zonală Constanța, care aparține de Autoritate Navală Română. Zona restricționată se suprapune peste perimetrele de exploatare din cadrul proiectului „Reducerea Eroziunii Costiere faza II (2014-2020) – Lot 2 – Mamaia”.
Lucrările derulate în această zonă au ajuns la jumătate, sectorul Mamaia-Năvodari fiind înnisipat pe o lungime de peste 3.000 de metri liniari.
Din informațiile noastre, modalitatea în care se efectuează lucrările este instrumentată de către procurorii Direcției Naționale Anticorupție Constanța.
Lucrările se efectuează într-o zonă în care există vestigii arheologice, iar ce care extrag nisipul din mare ar trebui să aibă avizele necesare. Surse din anchetă spun că acestea nu ar exista.
În proiect sunt implicate unele dintre cele mai mari companii de profil din lume.
A doua etapă de înnisipare de pe litoralul românesc a început la începutul lunii octombrie, anul trecut. Lățimea plajelor din Năvodari va crește cu până la 100 de metri.
„România va câștiga sute de hectare noi de teritoriu – peste 2 km de conductă, aliniata pe plaja din Năvodari, așteptând să fie sudată. Mii și mii de tone de nisip vor fi aduse din largul Mării Negre și „aruncate” pe plajele existente, lățimea acestora urmând să crească anul viitor cu încă 60 – 100 de metri. Iar acesta este doar începutul acestei faze din proiectul #ABADL-ului, la care oamenii de aici muncesc cu profesionalism de ani de zile”, spunea directorul de atunci al ABADL, Bogdan Bola.
Valoarea totală a celui de-al doilea proiect ajunge la 752 milioane euro, iar lucrările vor fi efectuate pe tot cuprinsul litoralului românesc, în zonele: Edighiol și Periboina, faleza Constanței, în zona Cazino, Agigea, Eforie, Costinești, Olimp, Jupiter-Neptun, Balta Mangalia-Venus-Aurora, Mangalia-Saturn, 2 Mai.
Sursă foto: Bogdan Bola