Producătorul de mase plastice Sterk Plast vrea să continue investiţiile în producţie în anii următori şi să mai angajeze cel puţin 300 de persoane, în contextul în care investiţia de 5 milioane euro derulată în prezent va duce la capacitate maximă hala din Medgidia, judeţul Constanţa, a explicat Suleyman Islambay, administrator şi acţionar majoritar al Sterk Plast, în emisiunea Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.
„Ţinta este ca Sterk Plast să devină un actor cunoscut nu numai în ţară, ci şi în Europa pe sectorul de mase plastice. Cu siguranţă vom mai avea nevoie de finanţări pentru că hala pe care o avem acum va fi deja utilizată la capacitate maximă când se va realiza investiţia actuală de 5 mil. euro. Atunci vom avea nevoie şi de alte locaţii, bineînţeles”.
Compania a accesat un ajutor de stat prin intermediul schemei de investiţii reglementate prin HG 807/2014, într-un proiect de 5 mil. euro, unde componenta nerambursabilă se ridică la 2,5 mil. euro. Prin acest proiect, producătorul extinde capacitatea de producţie a fabricii din Medgidia.
„Din cauza pandemiei cererea a crescut, iar asta a generat automat nevoia pentru investiţii în creşterea capacităţii pentru că am ajuns în imposibilitatea de a onora comenzile. (…) Ţinta noastră principală este să creştem capacitatea de producţie în fabrica pe care o avem, iar proiectul de faţă a fost făcut pe achiziţie de echipamente”.
Sterk Plast a fost înfiinţată în România în anul 2000 de Suleyman Islambay şi Haci Vural, iar în prezent acţionariatul este împărţit între Suleyman Islambay (65%), Erkan Genc (25%), respectiv Mahmut Aydeniz (10%), potrivit datelor de pe platforma Confidas.
Producătorul a demarat în anul 2015 un amplu proiect investiţional într-o nouă fabrică situată în Medgidia cu o suprafaţă de peste 42.000 mp. În anul 2018, aceasta a devenit funcţională. Investiţiile totale ale companiei s-au ridicat în ultimele două decenii la circa 20 mil. euro. Compania a avut un rulaj de circa 27 milioane euro în 2020.
„Studiile făcute de noi ne arată că acoperim 50% din piaţa locală cu producţia noastră, de aceea acum ţinta este să ne extindem şi către exteriorul ţării, la export. În momentul de faţă avem contracte cu Marea Britanie şi solicitări din mai multe ţări din Europa, de aceea ne dorim în primul rând să ne creştem capacitatea, să putem onora atât comenzile interne, cât şi pe cele externe”.
Compania a anunţat recent că îşi doreşte ca 40% din vânzări să fie realizate la export în următorii ani, iar printre pieţele vizate se numără Marea Britanie, Germania, Bulgaria, Grecia, Ungaria sau Polonia.
Citește mai mult AICI.
Vă recomandăm și: