Paradoxul porturilor românești: traficul de mărfuri a scăzut cu 9%, veniturile au crescut cu 18%

Paradoxul porturilor românești: traficul de mărfuri a scăzut cu 9%, veniturile au crescut cu 18%

Criza sanitară a lovit puternic întreaga economie, iar porturile românești nu puteau face excepție. Traficul de mărfuri a scăzut puternic în 2020, cu peste 9%. Paradoxal însă, veniturile companiei care administrează porturile au crescut cu peste 18%.

Potrivit datelor furnizate de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, traficul total de mărfuri prin porturile românești a fost, în 2020, de 60.375.000 tone, față de 66.603.000 tone în 2019, ceea ce înseamnă o scădere cu 9,35%.

Un sfert din trafic, mai precis 21.893.550 tone, este reprezentat de traficul de cereale.

O scădere puternică a înregistrat traficul maritim, de 11,56%, adică de la 51.458.000 tone în 2019 la 45.506.000 tone în 2020. Traficul fluvial s-a ținut mai bine, înregistrând o scădere de numai 1,81%, pe fondul exportului masiv de cereale. Anul acesta, pe Dunăre s-au tranzitat 14.869.000 tone de marfă.

Transportul containerizat – cel mai folosit la scară mondială – s-a prăbușit la minimul ultimilor 6 ani, câți sunt analizat în raport. Anul trecut, prin port s-au tranzitat 643.725 TEU-uri, față de 711.339 în 2016. În număr de unități, 2021 a însemnat 389.061 containere. În 2016 erau 434.439.

Și numărul efectiv de nave maritime care au intrat în port este la un nivel minim: 4.031 în 2021. În 2015 erau 4.605. La nave fluviale, scăderea e mult mai mică.

Se remarcă faptul că, pentru prima dată în ultimii ani, nicio navă de pasageri nu a intrat în portul Constanța.

Singurul capitol unde este bifată o creștere este aceea ce tranzitului, adică a mărfurilor care nu rămân în port, ci pleacă mai departe. La acest capitol înregistrăm un maxim al ultimilor ani 6 ani: 17.957.000 tone.

De fapt, CNAPMC bifează o creștere și la capitolul venituri, care au depășit pragul de 400 de milioane lei și au ajuns la 414.676.788 lei. Anul trecut au fost de 349.944.194 lei. Așadar, o creștere de 18%. Profitul pentru 2020 nu a fost raportat. În 2019 a fost de 108.213.844 lei.

CNAPMC este deținut în proporție de 80% de statul român, prin Ministerul Transporturilor. Restul de 20% din acțiuni sunt deținute de Fondul Proprietatea. Ca o pată de culoare: acțiuni la FP, deci implicit la Portul Constanța, deține și Bill Gates.

Raportul complet poate fi citit pe site-ul CNAPMC.

Sursă imagini: raportul întocmit de CNAPMC


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Cinema City redeschide cinematografele pe 27 mai

mie mai 19 , 2021
Cinema City redeschide cinematografele, de pe 27 mai 2021, pentru toți aceia care au așteptat cu nerăbdare să-și reia locul în fotoliul lor confortabil de cinema, cu o cutie de popcorn în mână și cu inima deschisă pentru a porni în noi aventuri de neuitat. Multe s-au schimbat în ultimul […]

V-ar putea interesa și: