Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în cooperare cu lucrători din cadrul Gărzii Naționale de Mediu au depistat două șlepuri cu motor ce transportau peste 1.000 tone de deşeuri. De la începutul anului, poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în colaborare cu autorităţile competente în protecţia mediului ale judeţului Constanţa, au descoperit şi oprit, în total, aproximativ 3.000 tone de deşeuri care urmau să ajungă în România.
În data de 08.06.2021, în urma unor activități informativ-operative desfăşurate, polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în cooperare cu lucrători din cadrul Gărzii Naționale de Mediu – Comisariatul Județean Constanța, s-au deplasat în Portul Murfatlar unde au efectuat un control asupra mărfurilor transportate cu două șlepuri motor, sub pavilion România. Acestea transportau 1.060 de tone mărfuri declarate ca deșeuri metalice provenite din Bulgaria ce urmau a fi descărcate în Portul Constanța, pentru o firmă de pe raza municipiului București care efectua activități de import în România.
În urma verificării documentelor, s-a constatat că acestea sunt întocmite neconform, fiind declarate mai multe coduri de deșeuri feroase. Verificările au fost realizate şi fizic asupra compartimentelor marfă, fiind descoperit faptul că, pe lângă tipurile de deşeuri înscrise în acte, erau amestecate şi deșeuri de plastic, ambalaje carton, cauciuc, ebonită, deșeuri electrice, motoare cu ardere internă ce conțin lubrifianți și uleiuri, filtre ulei folosite, acumulatori – baterii, piese auto cu componente din cauciuc.
În acest sens, comisarii Gărzii de Mediu Constanţa au luat măsura nepermiterii intrării pe teritoriul României a mărfii şi returnării acesteia la expeditor, în Bulgaria, deoarece transporturile erau deșeuri neconforme.
În anul 2021, au fost identificate de poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, împreună cu autorităţile competente din judeţul Constanţa, 23 de astfel de cazuri, fiind descoperite, în total peste 2.000 tone de deşeuri, în Portul Constanţa, dar şi în P.T.F. Vama Veche, respectiv P.T.F. Negru Vodă, astfel:
- În P.T.F. Port Constanţa Sud Agigea – aproximativ 1.900 tone deşeuri
- În Portul Murfatlar – 1.000 tone
- În P.T.F. Negru Vodă – 45 de tone
- În P.T.F. Vama Veche – aproximativ 100 de tone.
În toate cazurile, după finalizarea activităţii de control, marfa a fost reintrodusă în containere şi returnată societăţilor comerciale expeditoare.
Îmi place titlul acestui articol , „Țara gunoaielor”. Mai cuprinzător și la obiect nici că se putea.
Aș propune chiar referendum ptr a-l înregistra ca brand național, dop.