Râșnov este un oraș mic din județul Brașov. Are cam 16.000 de locuitori, cam câți putem găsi, probabil, într-un cartier mai mare al municipiului Constanța. Ar fi fost un orășel banal fără cetatea din zonă, unul din cele mai bine păstrate ansambluri fortificate din Transilvania, a cărei primă atestare datează încă din 1335.
Pentru a veni în sprijinul turiștilor, dar și pentru localnici, desigur, Primăria Râșnov a decis, în urmă cu mai mulți ani, să reabiliteze centrul istoric al orașului. După implementarea acestui proiect care a fost finanțat în proporție de 98% de către Uniunea Europeană, centrul orașului a fost transformat în pietonal, accesul rutier efectuându-se prin această zonă doar prin tunelul rutier de sub Piața Unirii, care are o lungime de peste 300 de metri.
Până aici, nimic nou sub soare. Și primarii PSD Radu Mazăre și Decebal Făgădău au făcut acest lucru în Constanța.
În Râșnov însă, reabilitarea a adus și o investiție necesară: o parcare subterană cu 100 de locuri. Este monitorizată video, se parchează gratuit și de acolo se poate ajunge direct la cetate prin intermediului unui lift pe plan înclinat.
Pentru ca parcarea să nu fie însă transformată în garaj de către unii localnici, s-au impus și reguli. Inaugurarea a avut loc în 2016.
În Constanța nu s-a construit nicio parcare subterană. Singurele parcări realizate în oraș în ultimii 30 de ani sunt cele de la Spitalul Județean și cea din Mamaia, ambele supraterane.
Fostul primar Decebal Făgădău a promis patru parcări supraterane și una subterană. Nu a făcut nimic. Ba mai mult, a inițiat proiectele de modernizare a unor bulevarde, proiecte care prevăd dispariție a aproape 2.000 de locuri de parcare. Actual primar, Vergil Chițac, a continuat acele proiecte. În campania electorală a promis că va construi parcări „Park and Ride”la intrările dinspre Nord, Sud si Vest în oraș pentru ca mașinile celor care nu sunt rezidenți dar muncesc în Constanța să nu mai aglomereze circulația rutieră. „În cartiere vom construi parcări noi subterane sau supraterane dintr-un fond de investiții de 15 milioane de lei alimentat inițial de la bugetul local”, a mai spus. Propunerea este fundamentată pe ideea că trebuie să existe cel puțin o parcare pe o rază de 500 m de locul în care te afli și o parcare la 500 m de casă.
Primarul care a transformat zona centrală a Râșnovului în zonă pietonală și care a construit această parcare
Administrație Posted in