Marian Crușoveanu, deputat, a susținut în plenul Camerei Deputaților o declarație politică în care a prezentat principalele proiecte din domeniul transporturilor, pentru județul Constanța, cuprinse în Programul Investițional 2021-2030. „Domeniul infrastructurii și al transporturilor este vital pentru dezvoltarea României, mai ales că țara noastră are de recuperat un deficit mare, comparativ cu țările din vestul Europei.”, spune parlamentarul.
Planul adoptat de Guvernul României are la bază o dezvoltare sustenabilă care asigură creșterea economică, crearea locurilor de muncă, îmbunătățirea mobilității populației, dar și a mărfurilor. Acest document cadru reprezintă coloana vertebrală de dezvoltare a României, în care este enumerat un set de priorități, care respectă țintele stabilite în cadrul Pactului Ecologic European.
„În „Programul investițional 2021-2030” sunt cuprinse 22 de proiecte din toate sectoarele de transporturi (rutier, feroviar, naval și aerian) pentru județul Constanța. În acest document am regăsit proiecte care se referă la drumuri expres, conexiuni și noduri rutiere, creșterea siguranței rutiere, dezvoltarea infrastructurii portuare, modernizarea căilor navigabile, variante de ocolire, precum și modernizarea de gări și îmbunătățirea infrastructurii aeroportuare. Sunt 22 de proiecte cuprinse în acest document elaborat de Ministerul Transporturilor și aș aminti câteva dintre acestea: drumurile expres Măcin-Tulcea-Constanța, Alternativa Techirghiol, varianta ocolitoare a Mangaliei, modernizarea căii ferate #Port Constanța-Palas, modernizarea gărilor din Neptun și Costinești, modernizarea infrastructurii portuare din Cernavodă, Luminița, Ovidiu, Medgidia, Basarabi, Hârșova, precum și investiții în Canalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Dunăre-Poarta Albă – Midia Năvodari, aeroportul Mihail Kogălniceanu și în aerodromul Tuzla.”, a detaliat Marian Crușoveanu.
Finanțarea acestor proiecte se va face prin Programul Operațional Transport, prin PNRR sau alte surse de finanțare. România are o șansă istorică, aceea de a recupera deficitul din domeniul transporturilor, mai ales că avem surse diferite de finanțare.
„Cu fiecare leu pe care îl vom investi în anii următori, în domeniul infrastructurii de transport, România va îndeplini așteptările cetățenilor și ale mediului de afaceri, acelea de a conecta țara noastră la realitățile secolului XXI.”, a subliniat parlamentarul liberal.
ma gindesc ce ar fi realizat romania daca nu era in ue Aviz dacilor liberi !