Greenpeace a declarat, joi, după ce o barjă încărcată de cărbune s-a scufundat în Portul Constanţa, că autorităţile se pregătesc pentru un adevărat dezastru ecologic. Organizaţia face din nou apel la renunţarea la combustibilii fosili, responsabili pentru mare parte din poluare, dar care şi ”alimentează războiul din Ucraina şi susţin maşinăria de război a lui Putin”.
„1.700 de tone de cărbune rusesc s-au scufundat în portul Constanţa, autorităţile se pregătesc pentru un adevărat dezastru ecologic. Combustibilii fosili sunt principalii responsabili pentru criza climatică în care ne aflăm. Deşertificarea, seceta, inundaţiile, fenomenele meteorologice extreme au deja impact asupra comunităţilor din care facem parte, dar şi din toată lumea. În acelaşi timp, combustibilii fosili ruseşti alimentează războiul din Ucraina şi susţin maşinăria de război a lui Putin”, a transmis, joi, Greenpeace România.
Organizaţia apreciază că „aceste două crize ar fi trebuit ca până acum să fi convins autorităţile naţionale şi europene să pună un embargou pe combustibilii fosili din Rusia şi să facă o prioritate din energia verde, curată”.
„Ce aşteaptă autorităţile? Un alt dezastru ecologic pentru a-şi asuma o decizie care va fi în beneficiul oamenilor şi al naturii?”, a mai transmis organizaţia.
Nu este pentru prima dată când activiştii de mediu fac apel la renunţarea la combustibilii solizi.
Autoritatea Navală Română a anunțat, miercuri după-amiază, că marți 10.05.2022 în jurul orelor 16.20, barja “RSP 2541” pavilion Germania, s-a scufundat în dana 99 a portului Constanța.
Imediat după scufundare s-a luat măsura preventivă a instalării unui baraj antipoluant, în vederea limitării poluării, după cum se procedează în asemenea situații.
„Conform informațiilor deținute, la momentul producerii evenimentului, barja era încărcată cu cca. 1700 tone cărbune antracit, ce avea ca destinație Portul Brčko, Bosnia-Herțegovina. În acest moment nu se cunosc cu exactitate cauzele scufundării barjei, acestea urmând a fi determinate în urma cercetării demarate în cadrul Autorității Navale Române, după descărcarea mărfii și ranfluarea barjei. Costurile operațiunilor descrise se află în sarcina armatorului (proprietarului).”, au precizat reprezentanții ANR.
Din aceste considerente, reprezentantul proprietarul barjei se află deja în Portul Constanța, unde în colaborare cu autoritățile române va iniția pașii necesari în vederea realizării operațiunilor menționate.
„Se poate spune ca este posibil sa apăra o modificare a compoziției apei. Din discuțiile purtate cu ABADL, vor preleva probe si vor face analize.”, a declarat Steluța Popescu, comisar șef al Gărzii de Mediu Constanța.
V-ar putea interesa și: