Strada Ștefan cel Mare ar fi trebuit să fie cireașa de pe tortul administrației Decebal Făgădău. O junglă urbană, prezentată inițial publicului cu imagini din străinătate. Un loc unde ți-ar fi făcut plăcere să mergi.
N-a mai apucat Decebal Făgădău să-și vadă feblețea nici măcar începută, nu finalizată. Noua echipă a preluat proiectul din mers și l-a dus mai departe.
Din păcate, pentru ei, pentru noi, pentru oraș, se preconizează o catastrofă financiară. Lucrările s-au oprit, șantierul este părăsit. La fața locului, pe plăcuța de informare, a apărut un nou termen de finalizare: august 2025. „Este o greșeală.”, afirmă Felicia Ovanesian, city manager al municipiului Constanța.
Aceasta a oferit explicații despre ce se întâmplă acolo.
„Nu știu de ce nu lucrează. Nu știu. Cu ei ne întâlnim în fiecare joi și în fiecare joi ne spun „acuma vin pavelele, acum vine nu știu ce”. Nu invocă nimic. Săptămâna viitoare, Săptămâna viitoare, Săptămâna viitoare, Săptămâna viitoare.”, a spus aceasta.
Întrebată, city managerul a confirmat că există posibilitatea rezilierii contractului, dar că există riscul să se piardă întreaga finanțare.
„Posibilitate de reziliere există cu siguranță. Riscul este următorul: la momentul la care reziliez, trebuie să fac expertiză să văd ce s-a executat și ce a rămas neexecutat, după care să fac iar achiziție de lucrări. Achiziția de execuție de lucrări poate să dureze un an de zile. Pierd banii. La toate trei proiectele.”, a mai spus Felicia Ovanesian.
Se referă la proiectul de pe bulevardul Lăpușneanu, la strada Ștefan cel Mare, care include și centrul orașului, inclusiv strada Mircea, la bulevardul 1 Mai. Numai primele două proiecte sunt de circa 150 de milioane de lei.
Toate ar trebui finalizat până în noiembrie 2023. Dacă nu sunt gata, primăria va trebui să plătească tot ce s-a făcut până acum, ca în cazul parcului Arheologic. Ar fi o catastrofă pentru Constanța, care cheltuie oricum mai mult decât produce.
Nu lucreaza pentru ca nu au muncitori calificati suficienti.Se muta cu echipele cand pe Mircea , cand pe Ferdinand ,cand pe Stefan cel Mare ,in functie de prioritati .Primaria trebuia sa angajeze manageri de proiect competenti si cu experienta , diriginte de santier cu experienta pentru a verifica firmele care executa lucrarile . Politia locala ar trebui sa verifice respectarea legislatiei ,existenta in privinta semnalizarilor pentru santiere , curatenia in timpul si dupa executarea lucrarilor. ,O alta problema este ca in momentul in care sapa penbtru lucrarile lor incep sa apara tot felul de retele electrice , incalzire ,,canalizare care sigur ai blocheaza in executarea lucrarilor .
Grav este faptul ca strada Stefan cel Mare abia a fost modernizata ,complet placata cu dale (marca Brick),cu mobilier stradal si iluminat, ca numai dupa 8 ani (adica in 2019) sa inceapa demolarea ei .La data demolarii strada arata foarte bine .Curtea de conturi nu se intereseaza de eficienta utilizarii banilor din resursele publice la proiectul de modernizare a strazii sustinut de Mazre din anul 2002 ?Cum se justifica disparitia din patrimoniu a mijloacelor fixe ca bancile ,stalpii de iluminat,pavajului dupa nici 8 ani de folosire ? Exista poze publicate in presa locala ,cu aceasta strada, in 2019 inaintea inceperii distrugerii ei
Nu politia ci procurorii si chiar Curtea de conturi ar fi trebuit sa se sesizeze de aceste FURTURI din bani publici ! Ce au facut in cazul banilor furati din resursele publice ale comunitatii cand cu pungasia Parcului Arheologic ? ! Nimica …A virat primaria avans de milioane de euro catre firma de casa desi era pe rol un Proces si nu se stabilise castigatorul lucrarilor .Au depasit termenul de finalizarea lucrarilor Parcului Arheologic si s-au pierdut Fondurile europene ,de platit am platit noi fraierii orasului (chiar si procurorii si judecatorii ). Ce a facut Curtea de conturi in acest caz ,cum a verificat utilizarea resurselor financiare ale sectorului public ,a analizat aspectele de nelegalitate ?Nimica …Atunci schema furtului fiind „omologata ” , iar functionarii vinovati de jonglerii au ramas aceiasi ,iaca se repeta jaful la scara de zeci de ori mai mare .
De când au fost aprobate fondurile europene,de ce lucrările au început târziu? Este planificată terminarea lucrărilor în preajma alegerilor locale? Autoritățile nu cunosc proverbul -daca alergi după doi iepuri nu prinzi niciunul?
Nu s-a cunoscut faptul că atunci când deschizi mai multe șantiere se găsesc foarte greu meseriași buni.? De ce edilii se încăpățânează să deschidă noi șantiere la Gara pe IC Brătianu am citit că urmează Mamaia, când nu reușesc să le închidă pe cele existente? Cât costă bugetul local toate aceste întârzieri? Dacă nu ne vom încadra în termenii stabiliți de UE și banii vor trebui sa -i dăm înapoi cum și când se vor termina lucrările ?