Carrefour România a înregistrat a doua cea mai mare creștere la nivel european din cadrul grupului, de +9% în 2022, potrivit datelor anunțate de companie.
Grupul Carrefour a obținut o performanță financiară solidă anul anterior, totul datorită angajamentului zilnic excepțional al echipelor Carrefour și al partenerilor:
- A fost atins obiectivul anual de economii, ridicat la 1 miliard de euro;
- O creștere a vânzărilor de 8,5% față de 2021;
- O creștere de 26% a sectorului de e-commerce;
- Un flux record de numerar net disponibil liber de 1.262 milioane euro în 2022, comparativ cu 1.227 milioane în 2021.
„România a avut o evoluție excelentă în 2022 în cadrul Grupului, confirmând că Europa Centrală și de Est este regiunea cu cea mai rapidă creștere din Uniunea Europeană. (…) Carrefour va dezvolta în continuare portofoliul de mărci private, oferind un raport calitate-preț excelent, și vom continua să ne menținem competitivitatea, pentru a rămâne alegerea preferată a clienților noștri, indiferent de formatul în care optează să facă cumpărăturile”, a declarat Régis Moratin, Chief Financial Officer, Carrefour România.
„Pilonii planului Carrefour 2022 ne-au permis să le oferim soluții clienților pentru a face față presiunii asupra puterii de cumpărare, menținând în același timp cursul în ceea ce privește tranziția alimentară pentru toți și o disciplină financiară strictă. (…) Cu planul Carrefour 2026, ne lansăm într-o nouă etapă, cu ambiții pe mai multe direcții: digital, discount și noi angajamente sociale și de mediu.” a declarat Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour.
Planul strategic Carrefour 2026 include inițiative precum: accesibilitatea produselor, creșterea gamei de mărci proprii, un obiectiv de 8 miliarde de euro în vânzări de produse sustenabile certificate și creșterea GMV-ului în comerțul electronic de până la 10 miliarde de euro în 2026.
În ce privește performanța grupului în țara noastră, pentru ultimul trimestru din 2022 s-a înregistrat o creștere de 17,8% LFL. Aceasta a accelerat puternic pe parcursul trimestrului în comparație cu Q4 2021 (după +8,8% LFL în Q3), în special datorită bunei performanțe a hipermarketurilor, într-un context normalizat pentru cele situate în centre comerciale, unde accesul a fost limitat în Q4 2021.
În conformitate cu strategia globală și cu viziunea sa omnichannel, Carrefour România încheie anul financiar cu 402 magazine în toate formatele la sfârșitul lunii decembrie 2022 – hipermarket, market, express și discount, precum și o prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse.
Astfel, în 2022, Carrefour și-a continuat expansiunea și a deschis 46 de magazine, dintre care patru magazine Supeco (discounter), trei Carrefour Market și 29 Carrefour Express și 10 magazine în regim de franciză; alături de o extindere a amprentei digitale prin intermediul partenerilor, Bringo și Glovo România.
„România a avut o evoluție excelentă în 2022 în cadrul Grupului, confirmând că Europa Centrală și de Est este regiunea cu cea mai rapidă creștere din Uniunea Europeană. A fost primul an post-pandemic, dar și un an plin de provocări pentru industria de retail și, în pofida inflației, am reușit să absorbim perturbarea din piață, să ne asumăm o parte din costuri și să protejăm puterea de cumpărare a clienților noștri din România, printr-o varietate de măsuri, precum promoții, produse marcă proprie, activări comerciale”, a declarat Régis Moratin, Chief Financial Officer Carrefour România.