Primăria Constanța vrea să descurajeze folosirea autoturismelor.
În cadrul ședinței de Consiliul Local Municipal de la sfârșitul acestei luni, consilierii sunt chemați să aprobe documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie şi a principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii „Îmbunătățirea mediului urban în zona Delfinariu – Faleză Nord“. La finalul anului trecut, Agenția de Mediu a dat aviz favorabil solicitarii depuse de Primaria Constanta, pentru acest obiectiv.
Se remarcă faptul că proiectul prevede „ameliorarea condițiilor de deplasare nemotorizată.” Așadar, ar trebui să fie mai simplu să mergeți pe jos decât cu mașina.
Proiectul vizează amplasamentul situat în partea nordică a municipiului Constanța, în suprafață de aproximativ 21,6 ha din care conform Registrului Spațiilor verzi în vigoare la momentul elaborării documentației de avizare a lucrărilor de intervenții, suprafața spațiilor verzi este de 7,09 ha.
Întregul areal de intervenție este mărginit de următoarele străzi, menționate în ordinea desfășurării: strada Grozești (nord), strada Unirii (vest), strada Ciprian Porumbescu, strada Pescarilor, strada Prelungirea Ion Rațiu, strada Unirii, strada Oleg Danovski, strada Pescarilor, strada Yokohama, strada Belvedere și promenada faleză nord.
Regenerarea urbană a zonei Delfinariu – Faleza Nord din Municipiul Constanța va cuprinde crearea unei rețele de spații verzi favorabile pentru recreere, în interes general și turistic, creșterea calității vieții în oraș, prin ameliorarea condițiilor de deplasare nemotorizată, a calității spațiilor publice, inclusiv creșterea calității estetice a zonei, refuncționalizarea zonelor dezafectate / degradate și introducerea elementelor de SMART City (iluminat, sistem de irigații, panouri informative, marcaje și indicatoare rutiere inclusive adecvate pentru persoanele cu dizabilități).
Valoarea investiției este de aproximativ 44.666.103 lei, iar perioada de implementare este de doi ani.
Ce promitea în campanie
Chițac promitea din campanie scăderea numărului de autoturisme din Constanța.
Iată ce scria Chițac în programul său de guvernare, la capitolul „Transport civilizat și echilibrat”
„Acest proiect cuprinde măsurile pe care le vom lua și care vor viza scăderea numărului de autovehicule (după cum se întâmplă deja în majoritatea orașelor europene), managementul traficului (semaforizare inteligentă), îmbunătățirea infrastructurii de transport, dezvoltarea transportului public, managementul parcărilor. Va trebui să ajungem la un raport echilibrat între transportul în comun, mașina proprie și mijloacele alternative de deplasare. În Viena, orașul cu cea mai bună calitate a vieții într-un index internațional care cuprinde 231 de orașe, situația e următoarea: 38% dintre cetățeni utilizează transportul în comun, 27% mașina proprie și 35% merg pe jos sau cu bicicleta. (Recomandare: Constanța cheltuie cât Viena pentru luminițele de Crăciun)
Bine ar fi fost sa fie introduse si capetele strazilor Renasterii si Patriei.Si sa oblige Politia judeteana sa isi construiasca o parcare etajata.Imobilele din zona sunt sufocate de parcari dezordonate,gunoaie si poluare fonica.
Ar trebuii sa ne luam navete spatiale? Trotuare nu avem,parcuri nu avem,stati de autobuz amenajate nu avem ,printre bocuri sunt numai santuri ,cred ca ar trebuii sa ne creasca aripi sa zburam .
Creier sa gandim
Sau sa zboare domn’ amiral…
cea mai buna solutie ar fi interzicerea parcarii in tot municipiul Peste tot Parcari sa fie numai la valu , cumpana ,agigea .ovidiu .. si gata scapam de beleaua asta
Pana una-alta, „primarul” face tot ce poate sa descurajeze soferii, niciun santier terminat, o granada de altele noi incepute (in care nu lucreaza nimeni), parcarea gratuita pentru vehicule electrice nu prea exists, decat cu multa birocratie.
In mod clar, la conducerea urbei se afla o adunatura de incompetenti.
Discomfort Urban este de asemanarea un exemplu de incompetenta.
Cel mai eficient mod de a scăpa de aglomerația auto este sa se circule în zilele pare -mașinile cu nr pare/în zilele fără sot-masinile cu nr impare. În felul acesta se reduce nr de mașini zilnice în trafic la jumatate iar populația ar folosi mijl de transport în comun,bicicletele,taxiurile. E o măsură dura,dar eficienta și mai ales prietenoasa cu mediul!
Genial !
Toate proiectele astea cu denumiri pompoase, au un singur scop: montarea cat mai multor borduri, pavele si indicatoare rutiere. Atat! Restul, IMOBILITATEA urbana, suprimarea benzilor de circulatie, desfiintarea locurilor de parcare, nici nu mai conteaza pentru amiralul care nu a urcat pe niciun vapor si gasca lui. Oare ne va scapa cineva de haita asta flamda? Au plecat aia care montau stalpi peste tot si au venit astia… La papadia de la oxford, scuarul imens nou construit, are un singur scop- cat mai multe borduri. Pe bdul mamaia, pe la delfinariu, se schimba bordurile cu altele noi. De la city catre oxford sunt cate 4-5 randuri de borduri paralele pe fiecare trotuar. Inca putin si vor fi mai late trotuarele decat partea carosabila.
De cand sau instalat in scaune la primarie, maimutele bipede cu gradatul circopitec in frunte au luat orasul drept teren de joacă numai ca au instalat alaturi de ei si alti imbecili ca ei.
Va mai alege p….lea dobitocilor
RĂBDARE