Primarul Constanței, Vergil Chițac, a vorbit, pe pagina sa de Facebook, despre traficul din Constanța, criticând pe cei care critică, tot pe Facebook, modul cum se circulă.
„În ciuda faptului că sunt unii care încearcă zilnic să stârnească valuri de nemulțumire pe Facebook și comentează negativ la orice am face, faptele din teren rămân.”, a scris edilul liberal.
Acesta a prezentat două lucruri din trafic:
„1. Reconfigurarea giratoriului de la Păpădie, redeschis recent (finalizat ca geometrie a traficului; mai urmează asfaltarea și amenajarea finală), se va dovedi în curând cea mai eficientă și cea mai civilizată soluție pentru sistematizarea traficului din zonă. Studiile deja o arată. A respinge și a critica din start un lucru doar pentru că este nou, fără a aștepta să-i măsori eficiența în timp, nu este decât un truc politic.
2. Au ajuns la București cele 7 autobuze electrice noi de 10m. Vor fi echipate și le vom primi până la finalul lunii mai. Urmează încă 14. Vă reamintesc că schimbăm toată flota de autobuze din Constanța. Pentru condiții mai civilizate în trafic și un aer mai curat.”
Vă reamintim că Decebal Făgădău a făcut încă din 2008 demersuri pentru a aduce 20 de autobuze electrice în Constanța. Detalii AICI. Vă mai reamintim că schimbările de trafic din Constanța s-au făcut fără să fie bazate pe studii de trafic. Detalii AICI. Primăria nu a prezentat niciodată un astfel de studiu pentru intersecția de care vorbește primarul Chițac.
Primarul nu a spus nimic despre lucrările de pe varianta orașului, despre care a spus că vor fi terminate până pe 15 decembrie 2021. A trecut aproape un an și jumătate și încă nu sunt gata.
Chițac critica în campanie lipsa unor astfel de studii. Iată ce spunea:
„Primarul Făgădău ia decizii greșite pentru șoferii constănțeni. Ce trebuia să facă. Românii au o vorbă înțeleaptă: măsoară de șapte ori și taie o dată. Din păcate, primarul Constanței n-o știe. Primarul „Răzgândilă”. De câțiva ani, nu de ieri, de azi, primarul Făgădău a început o campanie de instituire a unor sensuri unice în oraș. Așa i-ar fi spus, chipurile, niște specialiști ai unei bănci europene, specialiști pe care nimeni nu i-a văzut la față, care nu au prezentat niciodată – nici ei, nici primăria – un studiu de trafic profesionist, așa cum se face. Zeci de străzi au devenit, peste noapte, cu sens unic. Precum croitorașul cel viteaz din basme, primarul, schimba nu 7, ci 50 de străzi dintr-o dată, de exemplu, în cartierul Coiciu. Pe străzile unde nu era necesar. N-a făcut-o însă niciodată pe străzile unde chiar era nevoie, pe Răsuri, de exemplu.”, afirma, în 2019, candidatul Vergil Chițac.
Recomandări:
Un constănțean s-a apucat să dirijeze circulația într-o intersecție cvasi paralizată de trafic
Trafic de coșmar în Constanța VIDEO
Această măsură poate buna a desființat stația cap de linie 100.Acum studenții vor parcurge in plus jumătate de km.Propun că de la 1 octombrie când se întorc studenții la cursuri stația cap linie 100 sa fie mutată la Universitate și să întoarcă la fel că linia 5-40 la sensul giratoriu. Siguranța pietonilor va crește deoarece nu vor mai fi obligați să traverseze două bulevarde largi pe care mașinile circulă
cu viteză mare.
unii care te-au votat cu inima deschisa, ba ti-au adus si voturi de la prieteni si rude iar matale defilezi cu ciuma rosie, la brat.
Nu realizezi ca astia, te pupa in bot si te papa cu tot?
Domnule, nu ai multe dar cel mai rau, nu ai experienta de viata si cuvant.
Cat despre oras, va arata ca strazile din peninsula.
Abia azi am vazut ca se reconfigureaza ( alte borduri), zona dinspre A.Vlaicu( sens giratoriu Dispensarului), spre Lapusneanu. Acolo se circula pe 3 benzi (banda 1 dedicata virajului spre dreapta).
Acum se inchide aceasta banda si raman doar doua, care intra in sensul giratoriu, cu cedarea prioritatii.
Cred ca se putea lasa o iesire spre Lapusneanu, similara cu iesirea din Lapusneanu spre Mamaia. Nu era nici un conflict de trafic cu auto care veneau prin sens dinspre Mamaia si continuau pe Lapusneanu, fiindca exista doua benzi spre Lapusneanu. Doar autobuzele 100M trbuie sa se incadreze pe banda 1 pentru oprire in statia Temporara.
Reducerea nr. de benzi de la 3 la 2 creeaza o reducere a mobilitatii pe acel sector. Cred ca e tardiv
sa se corecteze acum, dar totusi, se poate.
2. Trecerea pentru pietoni de pe Lapusneanu ( chiar in curba) trebuie mutata ( ca si statia 100M) cu 50-100 m spre sud.