Bitholder SRL, operator portuar de bitum, a trimis ieri o scrisoare oficială către Consiliul Concurentei, Administrația Porturilor Maritime Constanta, Căpitănia Portului Constanta și Autoritatea Navală Română.
Firma, care deține în chirie un teren în suprafață de 13.040 de metri pătrați amenajat cu terminal de bitum edificat pe aceasta, a făcut sesizat mai multe aspecte.
Prin document, aceștia anunță autoritățile că, in conformitate cu informatiile publice de pe MarineTraffic.com si din Buletinul informativ al APMC – Serviciul exploatare portuara, in portul Constanta urmeaza sa acosteze nava cu bitum Cumhuriyet la data de 15.06.2023, in vederea descarcarii acesteia de catre operatorul SCS – Sea Container Services prin utilizarea unei dane nespecializate pentru produse petroliere.
Firma a informat ca a încheiat cu Compania Naționala Administrația Porturilor Maritime SA Constanța Contractul de închiriere nr. CNAPM-07094-IDP-01/20.02.2020 si a finalizat in anul 2022 Proiectul privind retehnologizarea terminalului, o investitie privata de aproximativ două milioane euro. Terminalul de bitum este proprietatea statului roman si a fost concesionat catre CN APM SA in anul 2018.
„Precizam ca societatea BITHOLDER SRL, in calitatea sa de Locatar si-a asumat un contract de inchiriere, achitand lunar o chirie de aproximativ 42.000 EUR (fara TVA) pentru terminalul de bitum si terenul aferent, cu respectarea clauzelor privind realizarea traficului minim anual, a retehnologizat terminalul de bitum pentru asigurarea tuturor facilitatilor necesare operarii in conditii de siguranta la standarde internationale si a obtinut toate autorizatiile si avizele necesare exploatarii terminalului de bitum.
Consideram ca operatorul SCS – Sea Container Services, care nu detine un terminal de bitum cu o instalatie specializata pentru bitum (produs lichid transportat si manipulat la temperaturi ridicate) si urmeaza sa opereze la o dana nespecializata in portul Constanta, eludeaza atat dispozitiile legale din Romania cat si normele internationale cu privire la operarea in conditii de siguranta pentru evitarea costurilor de inchiriere, intretinere si exploatare si implicit fara a obtine autorizatiile si a avizelor specifice acestei activitati, savarsind un act de concurentă neloială.
Nesanctionarea unor asemenea fapte poate incuraja si alti operatori sa uzeze de astfel de practici in detrimentul altor participanti la piata care conduc implicit la nerespectarea normelor de protecţie a muncii si de protecția mediului.
In conformitate cu dispozitiile art. 1 al. (2) din Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurenţei neloiale „(2) Întreprinderile au obligaţia să acţioneze cu respectarea uzanţelor cinstite, în conformitate cu principiul general al bunei-credinţe şi cu prezenta lege.”, respectând astfel regulile general recunoscute care se aplică în relaţiile comerciale dintre acestea, în scopul prevenirii încălcării drepturilor lor legitime, în conformitate cu principiul general al bunei credinţe şi cu prevederile legale.
Orice alte practici comerciale care contravin uzanţelor cinstite şi principiului general al bunei credinţe şi care produc sau pot produce pagube oricăror participanţi la piaţă sunt considerate practici de concurenta neloiala interzisa de lege.”, mai scriu reprezentanții companiei.
Ținand cont de toate acestea, Bitholder solicită instituțiilor amintite să dispună de urgenta toate masurile ce se impun pentru investigarea, oprirea si sanctionarea practicilor anticoncurentiale exercitate de Sea Container Services si implicit prevenirea repetării acestor fapte interzise de lege.
Vine concurenta tare din spate.Se termina cu monopolul la bitum.Poate asa se ieftinește asfaltul și construim și noi mii aia de kilometri.
Deci daca bitumul se descarca in conditii ilegale va deveni atat de ieftin ca se va asfalta toata tara .Nu stiu cine sunt astia ,Bitholder ,dar stiu ca matale ai o problema cu logica .
Bitholder sunt cei ce detin cele doua terminale unde se poate descarca bitum, terminalul de bitum de la 2 MAI si terminalul de bitum din AGIGEA danele 102-103. Problema e ca asta mi se pare cam monopol, concurenta 0. Oricum marfa asta o sa fie marfa in tranzit, cel mai probabil nu ramane in tara. Asta ca sa nu ne mai facem sperante de pomana ca vom avea drumuri multe si ieftine.
😂🤣😅
În toată România este concurență neloială, dacă nu dai mită sau comisioane ai mari probleme ,ce este interesant foarte mulți români le iau apararea asa zisilor mafioti ,care nu respectă mediu nimic ,numai banii….