Primăria Constanța vrea să construiască mai multe parcări de tip park and ride, adică parcări unde să poți lăsa mașina pentru a folosi autobuzul. Este o promisiune de campanie a primarului Vergil Chițac.
Primăria a depus la Agenția pentru Protecția Mediului documentație pentru elaborarea unui Plan Urbanistic Zonal preliminar pentru Park&Ride în municipiul Constanța.
Din documente aflăm și planurile Primăriei pentru traficul din Constanța: interzicerea parcării pe toate bulevardele, tarife descurajante pentru parcarea în Mamaia, pasaj denivelat pe bd. Tomis.
Astfel, Primăria Constanța dorește să „descurajeze parcarea pe termen lung în stațiunea Mamaia prin practicarea unor tarife mari, concomitent cu tarife mici sau chiar gratis în zona park&ride și serviciile de transport persoane.”
Tot de aici aflăm că își dorește „interzicerea staționării vehiculelor pe marile artere de circulație din oraș.” Așadar, proiectele care prevăd desființarea parcărilor de pe bulevardele Alexandru Lăpușneanu și I.C. Brătianu sunt numai începutul. Ne putem aștepta la desființarea parcărilor pe toate bulevardele.
De asemenea, se dorește „remodelarea și dimensionarea corectă a tramei pietonale din municipiul Constanța”, „fluidizarea traficului în oraș la orele de vârf” și „îmbunătățirea rutelor și traseelor transportului public din Constanța.”
Park and ride-urile ar trebui să ajute la această strategie. De pildă, primăria vrea linii speciale care să le lege de stațiunea Mamaia, prevăzute cu bandă proprie de circulație pe perioada verii.
De asemenea, liniile speciale de transport trebuie să fie dublate și de facilități pentru mijloace alternative de deplasare, cum ar fi biciclete, trotinete electrice și cu centre de închiriere. Din păcate, serviciul gratuit de închiriere de biciclete nu este funcțional în prezent în Constanța.
Aceeași primărie mai are în plan introducerea unui sistem de management al traficului care să preia semnalele de la senzorii de trafic, să prelucreze datele și să stabilească durata fazelor din ciclurile de semaforizare ale intersecțiilor.
La capitolul infrastructură nouă, primăria propune realizarea unor artere de circulație noi care să preia fluxurile de circulație de pe bd. Tomis și bd. Aurel Vlaicu, dar și a unor drumuri colectoare, paralele cu bd. Tomis și bd. Aurel Vlaicu care să deservească zonele comerciale și nu numai. „Pentru creșterea capacității de circulație a intersecției bd. Tomis și bd. Aurel Vlaicu, se poate studia reconfigurarea intersecției cu un pasaj denivelat.”, mai arată primăria.
Unde parcam mașinile ???.dl.primar .
Inainte de a-și incheia mandatul eforianul a facut orasul varză. De ce vrea da demoleze IC Brătianu inainte de a realiza parcari pt masinile care vor fi alungate de pe bulevard. Este singurul bd pe care se poate circula civilizat , carosabilul este bun . Urgent vor trebui luate urmatoarele masuri:- benzi suplimentare in intersectiile aglomerate pt a creste nr de masini care traverseaza intersectia la culoarea verde; – semaforizarea sens giratoriu Cora Brătianu si pod IPMC in orele de varf;-realizarea sist unda verde pe Lapusneanu-sunt sapte semafoare ; -liniile de autobuz care vor fi infiintate in zona metropolitana sa nu se opreasca la intrările din oraș sa circule la gara, poarta 1, oamenii nu vor renunta la masini daca trebuie sa faca doua ore până la locul de munca; – statiile de autobuz sa fie amplasate in apropierea intersectiilor sau a trecerilor de pietoni.
Corect! Plus multe altele, dar macar atat..bun comentariu!
Cred ca prelungirea pasajului de la Cora (pod Cumpenei) ca pasaj peste bd. Bratianu ( cu cate 2 benzi pe sens) ar fi putut fi o solutie pentru fuidizarea traficului de pe Dezrobirii/Cumpenei, nu numai la orele de varf ( daca un studiu de fezabilitate/trafic ar conduce la o concluzie similara).
Subtraversarile din zona nu sunt fezabile din cauza inundatiilor care apar dupa ploile mai serioase.
Dl primar ar trebui să interzică complet intrarea mașinilor in oraș. Constănțenii si turiștii să lase mașinile pe câmp la intrarea in oraș. Nu cumva să construiască vreo parcare subterană sau supraterana. Dar să continue să schimbe florile lunar , să schimbe pavelele și bordurile la 6 luni maxim un an. Să schimbe sensurile de circulatie pe strazi si bulevarde din 6 în 6 luni. Să rascheteze toate străzile nu numai bulevardele si dacă e posibil să le lase așa macar un an. Să taie dacă se poate toți arborii de pe bulevarde și strazi și nu cumva să planteze alți arbori. Dacă nu ajung banii pentru toate lucrările gândite și realizate să nu se sfiasca și să dubleze chiar să tripleze taxele și impozitele pentru a putea să pună in practică tot ce gândește. Și nu cumva să țină cont de nevoile constantenilor: parcări apsolut necesare etc. Dar poate constantenii vor stringe bani și la terminarea mandatului să comande constructia unei statui in fața primăriei însoțită de o placă cu toate realizările primarului .
Iar le-a gandit cu capul. Ca si pana acum.
Se screme muntele si fata un soarece.
Mazăre este singurul.primar care a inteles ce isi doresc constantenii.
Se va ajunge in situatia in care la inmatricularea unei masini sa fim obligati sa facem dovada ca detinem un loc da parcare autorizat. Cine nu are nu inmatriculeaza masina. Cine face dovada ca are loc de parcare inmatriculeaza o masina ptr fiecare loc de parcare detinut. Asta este realitatea. Din pacate nicio primarie din lume nu poate asigura locuri de parcare ptr toate masinile pe care poate populatia sa le achizitioneze.
In alte state, se intampla asta deja.
Orașul este varza, se vede de la o posta ca administrația este incompetenta, nu cred ca va mai arata ca un oraș turistic, BALCI