Bayerische Motoren Werke AG, pe scurt, BMW, a anunțat că cererea pentru mașinile sale premium cu motor pe benzină a atins vârful anul trecut și anticipează că modelele complet electrice vor conduce creșterea în viitor, conform informațiilor furnizate de Bloomberg.
Compania germană de automobile de lux înregistrează comenzi semnificative pentru vehiculele sale cu baterii, având în plan vânzarea a aproximativ jumătate de milion de unități în acest an, reprezentând aproximativ o cincime din totalul livrărilor, conform declarațiilor directorului financiar, Walter Mertl.
Vânzările de vehicule electrice ale grupului BMW au înregistrat o creștere semnificativă de 75% în anul precedent, fiind alimentate de succesul modelelor precum sedanul BMW i4, în timp ce creșterea vânzărilor generale a încetinit în Statele Unite și în unele țări europene.
Walter Mertl, în vârstă de 49 de ani, a subliniat în cadrul unei conferințe de presă că „anul trecut a marcat un punct de cotitură pentru motoarele cu ardere internă”, î menționând că reglementările privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon au impus limite extinderii acestora. „Creșterea viitoare a volumului va proveni în primul rând de la vehiculele electrice cu baterie.”
După ani de creștere rapidă a cererii anuale pentru vehiculele electrice, ritmul accelerării cererii a devenit mai dificil de anticipat. În ciuda continuării creșterii pieței, producătorii de mașini au fost nevoiți să facă concesii în fața concurenței acerbe din partea Tesla Inc., iar mulți consumatori încă ezită din cauza infrastructurii de încărcare insuficiente și a prețurilor ridicate.
Alți producători auto, inclusiv Ford Motor Co. și General Motors Co., și-au revizuit planurile ambițioase de lansare, iar Audi, concurentul BMW, a anunțat recent reducerea numărului de modele pentru a evita supraîncărcarea fabricilor și a dealerilor în contextul încetinirii creșterii. La Audi, vehiculele electrice au reprezentat 9,4% din vânzările totale, în timp ce BMW a înregistrat 15%.
BMW a raportat că a înregistrat comenzi solide pentru vehiculele electrice în luna noiembrie și decembrie, iar Mertl estimează că cererea din Europa va continua să crească. Producătorul german se așteaptă ca lansarea noului sedan BMW i5 și a vehiculelor electrice din gama MINI să stimuleze vânzările. „Platoul actual al vânzărilor de mașini cu motor pe benzină va continua și apoi va înregistra o ușoară scădere”, a explicat Mertl.
În anul viitor, BMW va adopta o nouă arhitectură de vehicule, intitulată „Neue Klasse”, marcând o întoarcere retro la modelele populare construite în anii 1960 și la începutul anilor ’70. Noua tehnologie are ca obiectiv reducerea la jumătate a costurilor bateriilor în comparație cu generația actuală, contribuind astfel la creșterea marjelor pentru vehiculele electrice.
Mertl a afirmat că până la sfârșitul deceniului, vehiculele electrice BMW vor avea randamente mai mari decât mașinile cu motor pe benzină.