În cursul anului 2023, la nivelul SRCF Constanța au fost finalizate mai multe proiecte de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare – cale ferată, instalații CCS – T, IFTE, pasaje ș.a. Tot în 2023 au fost inițiate noi proiecte care se află în diverse stadii de execuție
Proiecte finalizate în 2023
Au fost încheiate lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 – Loturile 1, 2 și 3, lucrări de întreținere și reparație linii CF – Linia 810 A Dorobanțu-Medgidia, lucrări de reparații pentru ridicare restricții de viteză pe linii curente și directe-trecere la nivel stația Lehliu km 69+518, lucrări de reparații pentru ridicare restricții de viteză pe linii curente, directe și linii stații – Linia 814 Palas Port B firul II între km 1+000-3+300, lucrări de consolidare a liniei de garare MApN din stația CF Nicolae Bălcescu, ce deservește UM 01837.
S-au efectuat reparații curente la instalațiile CCS – T pe raza Secției CT-1 Constanța – instalații CED în stația Palas PC2, reparații curente la instalațiile IFTE pe raza Secției IFTE1 Constanța – instalații LC pe distanța Palas – Constanța – Port B (linia 814A) fir I, reparații curente la instalațiile IFTE pe raza Secției IFTE2 Fetești – instalații iluminat exterior cu piloni în stația Țăndărei și instalații iluminat exterior în stația Călărași Sud.
Transformatorul de 16 MVA 110/27,5 kV ST din stația Fetești a beneficiat de reparație capitală, iar pasajul inferior de la km 15+470 linia 807 Ciulnița-Slobozia Veche a fost consolidat.
Proiecte demarate în 2023
Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța, care constau în înlocuirea suprastructurii feroviare pe șapte linii, totalizând 1,450 km și înlocuirea a 14 aparate de cale și a seturilor de traverse speciale din lemn, la patru aparate de cale. – PRIORITATEA 3 – în lucru.
A fost semnat contractul de atribuire „Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas – Port A, consolidare tunel km. 224+670 – 225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța – expertiză și DALI“ – se așteaptă aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa 1A, Valu lui Traian. – analiză oferte depuse.
Modernizare treceri la nivel cu calea ferată pe raza SRCF Constanta – TN km 0+979 Linia 807 Dorobanțu-Nazarcea cu DN22C – LOT 1 – TN km. 0+416 linia 807 Slobozia Veche -Andrășești cu DN 2C – LOT 2 – TN km. 107+349 linia 812 Medgidia – Tulcea cu E87 – LOT 3 – au fost aprobați indicatorii tehnico-economici și se așteaptă hotărârea de CA.
Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflata in incinta Portului
Constanta – PRIORITATEA 4 – Lot 1 „Lucrări de stabilizare a versantului in zona de siguranță a căii ferate nr. 9 – Gr. A1 Port Constanta” – în faza de depunere a ofertelor, cu data limita 08.02.2023.
Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 – Lot 2 – în faza de depunere a ofertelor, cu data limita 14.02.2023.
Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existentă, pe tronsonul CF Constanța – Mangalia. Proiectul a fost avizat în CTE, la nivelul Regionalei, la nivel central și de către Ministerul Transporturilor, fiind emisă Hotărâre de Guvern de aprobare a indicatorilor tehnico – economici.
În cadrul acestui proiect vor avea lucrări de modernizare/consolidare/repararea clădirilor situate pe tronsonul de cale ferată Constanța – Mangalia, precum și a spațiilor destinate serviciilor pentru călători și a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual sau auditiv. De asemenea, se are în vedere corelarea cu alte proiecte de investiții aflate în pregătire/derulare/implementare în domeniul infrastructurii rutiere/feroviare, ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare și reabilitarea copertinelor, asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători reprezentate de balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție intre linii etc.
Se are în vedere și creșterea capacității de circulație prin dublarea parțială a liniei de cale ferată între Costinești și Mangalia, introducerea pe întreaga distanță a centralizării electronice de linie (CEL) și Blocului de Linia Automat Integrat (BLAI). Toate elementele care contribuie la modernizarea liniei între Constanța și Mangalia vor permite un mers al trenurilor cadențat, cu o frecvență la 30 de minute în perioadele de vârf de sezon.
Totodată, se află în derulare și un proiect privind „Modernizare peroane și copertine în Gara Constanța“. În cadrul proiectului au fost executate deja „Expertiza și DALI“, au fost avizați indicativii tehnico – economici la nivel de minister și urmează achiziția de servicii pentru proiectare și execuție.