Comuna Grădina a scos la licitație, pe 22 februarie, un contract care privește modernizarea unor străzi din localitate. În fapt, este vorba despre asfaltarea unor drumuri de pământ.
Valoarea estimata a achiziției este 3.704.248,31 lei fără T.V.A, defalcata astfel: construcții si instalații: 3.613.900,79 lei fără T.V.A.; organizare de șantier: 90.347,52 lei fără T.V.A.
Lungimea totala a drumului de pământ propus pentru construcție conform proiectului tehnica este de 3075 m. Traseul străzilor propuse pentru construcție a fost astfel selectat încât sa atingă obiective de interes social pentru comuna Gradina care au legătura cu drumurile județene și apoi prin ele cu cele naționale. În plan, străzile se prezintă sub forma unor aliniamente de lungimi diferite.
Potrivit anunțului de licitație, la modernizarea străzilor se vor avea în vedere următoarele: pentru străzile cu două benzi de circulație, panta longitudinală 9%, excepționale 12%, dar numai cu acordul beneficiarului și al Poliției rutiere județene, care pe timp nefavorabil (zăpadă, gheață, polei) poate să aducă suprafața carosabilă la o stare corespunzătoare, aderentă și nu alunecoasă, prin lucrări de deszăpezire și înlăturare a gheții, în caz contrar va fi închisă circulației publice pe această perioadă; pentru străzile cu o bandă de circulație, panta longitudinală maximă va fi de 12%, excepționale 15%, dar numai cu acordul beneficiarului și al Poliției rutiere județene, care pe timp nefavorabil (zăpadă, gheață, polei) poate să aducă suprafața carosabilă la o stare corespunzătoare, aderentă și nu alunecoasă, prin lucrări de deszăpezire și înlăturare a gheții, în caz contrar va fi închisă circulației publice pe această perioadă. Pe porțiunile din anumite străzi pe care prin modernizare pantele nu se aduc la max. 12%, pentru străzi principale și 15% pentru străzi secundare, aceste porțiuni vor fi scoase din proiect. În profil transversal, străzile au o parte carosabilă cuprinsă între 2,75m și 5,50m. Structura rutieră existentă este o pietruire din piatră spartă, cu grosimi cuprinse între 15cm și 34cm. Partea carosabilă existentă prezintă degradări de tipul: – gropi în pietruirea existentă, în care băltește apa – făgașe (ornieraje) longitudinale – cedări către marginea pietruirii existente către acostamente – pante transversale necorespunzătoare Elementele de colectare și dirijare a apelor pluviale (șanțuri, podețe, rigole carosabile) există parțial pe traseul străzilor, în mare parte colmatate și sau deteriorat. Podețele de subtraversare există parțial și nu permit prin deschiderea lor trecerea debitului de apă cumulată în regim liber. Acostamentele străzilor lipsesc în totalitate. Străzile laterale nu sunt amenajate în cea mai mare parte și lipsesc podețele de la intersecții. Semnalizarea rutieră lipsește în totalitate, cea orizontală și parțial cea verticală.