Dacă-l asculți pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ai fi convins că Autostrada Constanța – București se va lega de Autostrada 0, care înconjoară Bucureștiul, în cel mai scurt timp.
„Până în mai 2024 ar trebui să se circule de la Craiova la Constanţa doar pe autostradă”, spunea pesedistul în septembrie 2023.
Din păcate, Sorin Grindeanu a mințit. Lucrările nu sunt deloc în grafic, dimpotrivă.
Asociaţia Pro Infrastructură transmis, luni, că ritmul de lucru pe A0 Sud este „fără vlagă” şi ar putea determina ca inaugurarea pe segmentul DN5-DN4 să se prelungească spre luna aprilie, deşi s-ar putea deschide circulaţia în luna martie.
„Alsim Alarko pe A0 Sud, coming soon… Sâmbătă am filmat tot traseul Autostrăzii A0 între nodurile cu A2 şi DN5. Turcii erau în teren şi meştereau câte ceva dar au acest stil/ritm de lucru frustrant, fără vlagă, fără putere de accelerare, mutând muncitorii de la o zonă la alta a şantierului”, au scris, luni, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Aceştia afirmă că, „deşi teoretic ar fi posibilă o inaugurare pe segmentul DN5-DN4 (Giurgiu-Olteniţa) la sfârşitul acestei luni, probabil că ne apucă binişor aprilie”.
„Iar pe DN4-A2 deschiderea nu va fi mai devreme de august deşi, iarăşi, cu puţin mai multă forţă şi extra chef, ar fi posibilă luna iulie. Dar dacă mobilizarea va fi nesatisfăcătoare nu este exclus să ne apuce toamna şi să ratăm complet sezonul estival…”, a mai transmis sursa citată.
Lucrurile stau și mai prost pe lotul 3, între nodurile cu Autostrada A1 (Bâcu) și DN6 (Bragadiru).
„Aktor, cu pași rapizi spre imposibil. Este greu la deal cu aktorii mici. După ce în mai-iulie 2023 au reușit să urce într-o treaptă de viteză superioară, focul de paie s-a stins rapid și din toamna trecută parcă urcă un munte pe serpentine într-a doua.
Abia dacă au trecut de 60% stadiu fizic când ei au termen contractual de finalizare… luna viitoare! Așa cum vă tot spunem de-un an de zile, nu-l vor respecta. Au acumulat cel puțin 9-10 luni de întârziere și trebuie neapărat să le recupereze!
Să pui în teren aproximativ 35% pe 18 kilometri de autostradă în 10 luni rămase din 2024 este foarte dificil chiar și pentru un constructor serios și puternic, darămite pentru grecii de la Aktor. Și, dacă nu se vor mobiliza exemplar imediat, în următoarele 60 – 90 de zile misiunea lor va deveni una imposibilă ca să fie dusă la capăt în 2024.”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructură.
deci este clar centura capitalei de la a2 la aeroport o sa mergem incontinuare la fel cat facem constanta centura la fel inceputul centuri aeroport otopeni mai prinzi un accident pierzi avionul gum am patit eu
Ce spuneti dv se refera la partea de nord a A0. Aceasta nu e in plan sa se termine in 2024, ci in 2025, in cel mai bun caz. Lucrările pe loturile dinspre A2 nici măcar nu au inceput. Sunt niste chinezi pe o portiune si UMB pe alta. Deci, da, tot in aglomeratie pe rusinea aia de centura.
Şi A10 a fost inaugurată cu întârziere tot din cauza segmentului Aktor. Vreo doi ani s-a circulat doar pe 3 segmente de autostrada până când a fost gata segmentul Aktor (circa 24 km). Care, deşi inaugurat ultimul, a fost primul care a avut nevoie de reparații, cu restricții de trafic.
Oricare din solutii, alta decat rezilerea, este cea mai buna.
penalitati pt fiecare zi de intarziere nejustificata !!!
proinfrastrctura, niște amatori, cred fără studii, oameni care nu fac nimic decât filmează….și ne spun ce nu este gata!!! asta știri și noi și noi putem filma cu drona și sa spunem ce se vede de sus…amatorism !!! mergeti la munca sa faceți fier beton, de altceva nu subteti buni….niște leneși, pro amatorista infrastructura, de râs!!!