Guvernul României a aprobat, pe 8 martie, bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
O analiză a acestuia scoate la iveală câteva lucruri interesante. Unele cheltuieli pur și simplu au explodat.
Cheltuielile privind consultanța juridică au crescut de la 40.000 de lei în 2022 la 1.500.000 de lei în 2023 (cifrele din 2023 sunt preliminare) și sunt prognozate să la 2.000.000 de lei în 2024. Adică de 20 de ori mai mult decât în 2022.
Cheltuielile de reclamă și publicitate au crescut de la 26.000 de lei în 2022 la 400.000 de lei în 2023 și vor ajunge la 720.000 în 2024, adică de peste 27 de ori mai mult decât în 2022.
O creștere impresionantă este la capitolul „cheltuieli de sponsorizare pentru cluburi sportive”. De la 8.000 de lei în 2022 la 700.000. În bugetul pentru 2024 este prevăzută suma de 100.000 de lei.
Cheltuielile cu diurna externă s-au majorat de la 40.000 de lei în 2022 la 172.000 de lei în 2023 și vor atinge 183.000 de lei în 2024.
Plățile compensatorii aferente disponibilizărilor de personal au fost de 30.000 de lei în 2022, de 1.727.000 de lei în 2023 și sunt prognozate la 837.000 lei în 2024.
Angajații APMC au dat în judecată compania. Cheltuielile cu drepturile salariale cuvenite în baza unor hotărâri judecătoreşti au fost de 4.000 de lei în 2022, de 1.674.000 de lei în 2023 și sunt prognozate la tot la 837.000 lei în 2024.
Cheltuielile pentru consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere au fost de 676.000 de lei în 2022, de 1.310.000 lei în 2023 și vor ajunge la 2.117.000 lei în 2024.
Veniturile totale ale companiei au fost de 539.305.000 lei în 2022, de 595.036.000 lei în 2023 și sunt prognozate să atingă 632.076.000 lei în 2024.
Bugetul este semnat de directorul general Mihai Teodorescu, directorul financiar Maria Mergiu și de șef serviciu bugete, analize economice și tarife, Mariana Udrea, și a fost redactat în decembrie 2023.
APMC a fost condus din decembrie 2020 până în august 2022 de Florin Goidea. Acesta a fost schimbat cu Florin Vizan. În februarie 2024, în locul lui Vizan a fost numit Mihai Teodorescu.
Recomandări:
Ce profit își propune Administrația Porturilor Maritime în 2024 și la cât va ajunge salariul mediu
Ce diferențe sunt între șefii porturilor Constanța și Rotterdam
Portul Constanța avea 6 directori în vară. Acum a ajuns la 10
În Portul Constanța, directorii au salarii mai mari decât președintele României
Ramin și intaresc din nou ceea ce am afirmat si acum doi ani , acum patru ani acum zece ani : Portul are o conducere ” impotenta ” ! Domeniile infrastructura și mediu sunt cap de afiș .