În contextul dezvoltării infrastructurii rutiere din România, un ONG specializat în monitorizarea acestui domeniu a publicat o hartă detaliată a progresului actual.
Conform datelor prezentate, situația este următoarea:
- Infrastructura rutieră funcțională (verde): 1101 km de drumuri sunt deja în uz.
- Proiecte în desfășurare (portocaliu): Se lucrează în prezent la 797 km de drumuri, cu termene de finalizare estimate între 2024 și 2028, luând în calcul o marjă de siguranță de un an.
- Proiecte în faza de licitație (negru): Sunt în curs de licitație 214 km de drumuri, cu un termen sigur de finalizare înainte de 2030.
Pe lângă aceste date, ONG-urile estimează că anul acesta vor fi scoși la licitație încă cel puțin 450 km de drumuri, cu termene de finalizare până în 2030. Aceste proiecte includ:
- 120 km pe Autostrada A8 montană,
- 120 km între Pașcani – Suceava – Siret,
- Aproximativ 120 km între Craiova – Filiași – Târgu Jiu,
- Proiecte pentru Bacău – Piatra Neamț și Focșani – Brăila.
În plus, pentru anul viitor se așteaptă licitații pentru 100 km de drumuri între Târgu Neamț – Iași – Ungheni. Totalul de 550 km este prevăzut a fi finalizat până în 2030, cu o marjă de siguranță până în 2031.
Prognoză optimistă
În concluzie, dacă toate aceste planuri vor fi realizate, România ar putea avea, la finalul acestui efort masiv, un total de 2662 km de infrastructură rutieră modernizată și funcțională. Aceasta ar acoperi mare parte din necesitățile actuale, consideră economistul Andrei Caramitru.
Recomandare: Șah-mat vitezomanilor: autostrăzile din România vor fi împânzite de radare
Provocări rămase
Rămân totuși câteva probleme majore de rezolvat:
- Construcția drumului București – Brașov,
- Conexiunea cu Bulgaria, inclusiv un nou pod și o autostradă nouă care să asigure o legătură rapidă către Grecia.
Există deja discuții avansate pe aceste teme cu autoritățile din Grecia și Bulgaria.
Monitorizare și transparență
Pentru cei sceptici, există filmări realizate cu drone și actualizări constante pe YouTube care oferă o imagine clară a progresului pe șantiere.
„Dacă acest plan ambițios va fi dus la bun sfârșit, cei implicați – directori, miniștri și secretari de stat din diverse partide – vor merita cu siguranță recunoașterea ca eroi ai infrastructurii românești. Sperăm cu toții la succesul acestui proiect!”, spune economistul citat.
Recomandare:
Cine este acest Andrei Caramitru, de este atât de importantă părerea lui de „economist” și ce îl face să aibă o părere avizată in domeniul transporturilor? Adică cu ce este diferită părerea unui economist fata de părerea unui … mecanic? Dar cred că mecanicul mai are ceva legătură cu transporturile, întreține vehiculele care se deplasează pe rutele de transport. Dar … tot pe acolo.
Este urmașul lui Adam Smith și David Ricordo. Probabil ca și Keynes a avut un cuvânt de spus în pregătirea lui de economist
Da’ si-un benzinar, la cate rezervoare umple…(?!)