Autostrăzile vor fi împânzite cu radare fixe și sisteme electronice de monitorizare a traficului

CNAIR este aproape de semnarea contractului pentru un sistem modern de radare fixe și monitorizare a traficului pe autostrăzile care pornesc din București către Pitești (A1), Constanța (A2) și Ploiești (A3), precum și pe DN 1 București-Ploiești, după ce CNSC a respins contestația unui furnizor din Turcia. La peste un an de la lansarea licitației pentru radare, panouri de informare, cântare dinamice și senzori meteo, contractul de peste 100 de milioane de lei finanțat din fonduri europene este deblocat prin decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, care a respins contestația Intetra.

În aprilie 2023, la o lună de la lansarea licitației, Compania de Drumuri a primit trei oferte pentru contractul de 112 milioane de lei pentru montarea de radare, sisteme de monitorizare și cântărire din mers pe Autostrăzile A1 București – Pitești, București – Constanța, București – Ploiești și DN 1 București – Ploiești.

Vor fi instalate echipamente moderne pentru monitorizarea traficului, radare fixe pentru măsurarea vitezei, panouri de informare-avertizare cu mesaje variabile de tip VMS, sistem pentru monitorizarea și controlul rovinietei, cântărirea din mers a camioanelor și stații meteo cu senzori de polei. De asemenea, sistemul va avea funcția ANPR pentru recunoașterea automată a plăcuțelor de înmatriculare. Contractul are o durată de 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru execuție.

Iată ce va fi instalat și unde:

Autostrada A1 București – Pitești

Vor fi montate 48 de sisteme de detecție incidente, 33 de camere mobile, 8 camere CCTV, 5 stații meteo cu 4 senzori de polei, 22 de panouri cu mesaje variabile noi VMS (ambele căi), 16 panouri VMS pe bretele, 2 sisteme cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație și 2 echipamente pentru cântărirea din mers a camioanelor. Camerele video CCTV vor avea funcții cu sistem de mișcare și panoramare (Pan Tilt & Zoom), iar cele fixe cu Zoom fix.

Autostrada Soarelui București – Cernavodă

Pe Autostrada Soarelui, echipamentul ITS modern va fi montat pe tronsonul mai vechi București – Cernavodă până la kilometrul 162. Vor fi 66 de camere de detecție incidente, 35 de camere mobile, 40 de camere CCTV, 8 stații meteo, 9 panouri VMS, un sistem de cântărire din mers și două echipamente cu bucle inductive pentru măsurarea vitezei între nodurile de circulație.

Autostrada A3 București – Ploiești

Între șoseaua Petricani și intersecția cu DN 1 Centura Ploiești vor fi instalate 20 de bucle inductive, 42 de camere de detecție, 29 de camere de detecție incidente, 16 camere CCTV, 4 stații meteo și 17 panouri VMS.

DN 1 București – Ploiești

Vor fi montate 16 bucle inductive, 28 de camere de detecție incidente, 17 camere mobile și 7 panouri VMS. Buclele inductive pot măsura viteze cuprinse între 10 și 250 km/h, să reziste la temperaturi exterioare de la -30°C la +60°C și vor permite colectarea următoarelor tipuri de date: viteza vehiculelor, numărul de vehicule, clasificarea vehiculelor, direcția și distanța între vehicule în secunde. Buclele inductive vor permite și detectarea vitezei pentru mașinile care se deplasează pe contrasens.

Sistemul de detecție incidente

Sistemul va asigura detecția automată a incidentelor (oprirea vehiculelor, scăderea bruscă a vitezei) într-o zonă de predetecție presetată. Subsistemul va genera alarme în următoarele cazuri: vehicul oprit, mers pe contrasens, pieton, încărcătură pierdută, fum/foc/ceață, aglomerare vehicule pe sector monitorizat, scăderea vitezei.

Decizia CNSC a fost publicată luni, 27 mai 2024.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

4 comentarii la “Autostrăzile vor fi împânzite cu radare fixe și sisteme electronice de monitorizare a traficului

  1. Foarte bună decizia, poate într-un fel ca acesta reducem și noi elanul celor care scred că autostrada este pistă de raliu.

    1. Cocalarii si brizadelele vor tura la maximum autoturismele. Cum, sa stea ei in spatele unui Logan?
      Amenzile vor fi fate la saraki, nu la interlopii ce au inhatat tara!

  2. 1. De la Ploiesti la Brasov pe DN 1 unde se ingramadesc toti cocalarii si bombardierii de ce se nu se m9nteaza macar 10 inginerii de ăstea pe sens?
    Drumul de mare e folosit de bombardieri doar vara si daca vedeti dinamica accidentelor acestia sunt cauza.
    Drumul spre Brasov e plin la orice ora si daca pui 20 de patrule rutiere auto pe zi nu poti stavili elanul bombardierilor, cocalarilor, drogatilor ce trec pe DN 1.😲😲

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Pregătiți-vă pentru probabil cea mai caniculară vară din istorie

mar mai 28 , 2024
Europa se pregătește pentru primul val de căldură din această vară, în contextul în care Germania și țările nordice se confruntă cu temperaturi neobișnuit de ridicate săptămâna viitoare, scrie EuroNews. Am avut deja 11 luni consecutive cu temperaturi record și temperaturile de la suprafața mării în Atlanticul de Nord au […]

V-ar putea interesa și: