Constănțenii ar putea să ajungă în Pitești numai pe autostradă, și asta încă din toamna acestui an. Constructorul grec Aktor, care lucrează la viitoarea Autostradă Sud București A0, lot 3, își menține promisiunea de a da în trafic acest lot în septembrie 2024. Lotul este cel mai întârziat. Când va fi gata, șoferii din Constanța vor putea ocoli Bucureștiul, în loc să-l traverseze prin centru sau pe centura care are o singură bandă de mers.
Lucrările la acest lot sunt mult întârziate, dar grecii spun că au turat motoarele și că s-au apropiat de pragul de 70% execuție. Firma a fost amendată cu circa 5 milioane de lei pentru aceste întârzieri.
Segmentul A0 Sud Lot 3 are o lungime totală de 18 km, din care 15,465 km fac parte din zona sudică, iar 2,5 km din zona nordică, despărțite de autostrada A1 spre Pitești.
Pe lângă pasajul de peste A1, din zona Ciorogârla, Aktor mai realizează pe acest segment alte 4 poduri, 6 pasaje (overpass-uri), 46 de podețe, două parcări temporare și două spații de servicii.
„Am asigurat personal Guvernul României că vom fi gata până la sfârșitul lunii august, începutul lui septembrie”, a declarat recent Alexandros Exarchou, vicepreședinte al Consiliului de Administrație și CEO al Grupului Intrakat, din care face parte constructorul Aktor SA.
Concret, echipa de constructori de la AKTOR a finalizat montarea tronsonului central al nodului rutier peste autostrada A1 de lângă Ciorogârla, care va cântări peste 540 de tone și va necesita 5 tone de vopsea de protecție, la finalizare.
Trecerea peste calea ferată București – Craiova este parțial finalizată, tablierul metalic este montat pe toate trei deschiderile și se fac lucrări premergătoare în vederea pregătirii condițiilor optime de sudură tronsoane, antretoaze și montaj panouri solidarizare tabliere metalice. La podul CFR se vor monta ultimele grinzi prefabricate din beton în luna Iulie. Gradual cu montarea grinzilor se vor monta predale și turna plăcile de suprabetonare astfel încât la jumătatea lunii August să fie pusă în operă și calea pe pasaj.
Constructorul a progresat și în alte puncte cheie ale segmentului: pasajul peste DJ601 la km 98+272 (Ciorogârla), podul peste râul Ciorogârla la km 99+932 (Ciorogârla), pasajul DC 126 peste autostradă la km 86+791 (Clinceni), și alte patru astfel de pasaje peste drumuri județene sau elemente de infrastructură de utilități (conducta gaz, magistrale de fibră optică pentru telecomunicații).
Cele 11 structuri (poduri și overpass-uri) sunt realizate în proporție de 70%.
Pe lângă elementele menționate mai sus, în prezent, AKTOR a început o serie de lucrări, pe care se va concentra, în paralel, în următoarea perioadă:
- Stratul de BSC este realizat în proporție de 60%. Vor continua lucrările pentru așternerea balastului stabilizat.
- Constructorul a turnat deja aproximativ 20.000 tone de asfalt, din totalul de 125.000 de tone, și va continua turnarea în ritm susținut.
- De asemenea, Aktor a început lucrările pentru iluminat și ITS (Intelligent Transportation Systems), adică instalarea unor sisteme tehnologice care au scopul de a îmbunătăți siguranța, eficiența și gestionarea traficului, precum: sisteme de monitorizare a traficului, sisteme de informare pentru șoferi, sisteme de alertă și gestionare pentru incidente, etc. La sfârșitul lunii Iunie vor începe lucrările montaj pentru gardurile de siguranță, panourile fonoabsorbante și fundațiile pentru ITS și marcaje verticale.
Puteți urmări aici progresul de la jumătatea lunii mai 2024.
AktorConstruction este membru al grupului grecesc Intrakat.
Recomandare: