Peste 200 de elevi din București și Ilfov au participat la un proiect cultural intitulat „Anghel Saligny – arc peste timp“.
Copiii au pornit în această experiență dis de dimineață din Gara de Nord, din Salonul Regal, cu un tren dedicat acestui proiect. Au traversat podul de la Cernavodă, unde au primit informații istorice și tehnice despre unul dintre cele mai cunoscute obiective realizate de Anghel Saligny, a anunțat Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța.
În portul Constanța, elevii au vizitat Gara Maritimă, silozurile Anghel Saligny și tunelul de cale ferată de sub municipiul Constanța.
Silozurile, încă funcționale, sunt situate în danele 17 și 18 și au fost construite în perioada 1904-1909 și 1924. Primele două au fost inaugurate de Regele Carol I în 1909 și reprezintă cele mai mari și mai importante piese de patrimoniu istoric industrial din România. Cel de-al treilea a fost dat în folosință în 1924, după Primul Război Mondial.
Silozurile Anghel Saligny au înălțimea de 45 de metri, cu o capacitate de stocare de 30.000 tone cereale fiecare, construite fiind din cărămidă și structuri metalice. Fiecare siloz cuprinde 250 de compartimente din beton armat – o invenție foarte rară la acel moment, iar Anghel Saligny a proiectat o tehnologie revoluționară care permitea simultan încărcarea și descărcarea cerealelor.
După prezentarea portului Constanța și a silozurilor, vizita s-a încheiat cu o plimbare pe faleză și la Cazino.
Anghel Saligny este considerat unul dintre părinții ingineriei românești și unul dintre cei mai buni proiectanți de poduri și construcții din România. S-a născut la 19 aprilie 1854, la Șerbănești (Galați) și a încetat din viață pe 17 iunie 1925, la București.
Între anii 1889 și 1909, Saligny a condus lucrările de construcție ale portului Constanța, folosind în premieră pentru România piloții și radierele din beton armat în construcțiile portuare.
Proiectul cultural Anghel Saligny – arc peste timp“ a fost organizat de inspectoratele școlare ale municipiului București și județului Ilfov, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și companiile din subordine și coordonare: CFR SA, CFR Călători, CENAFER, CFR Marfă, CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.
Recomandări:
Tunelul Anghel Saligny, mai aproape de redeschidere
Fascinanta poveste a podului Carol I, construit de genialul Anghel Saligny
Sursă foto: Facebook/Port Constanta