Asociația Pro Infrastructură atrage atenția asupra riscului ca restul de 10 kilometri ai lotului 1 al Autostrăzii A0 Sud, între DN4 și A2, să nu fie inaugurat până la sfârșitul lunii iulie. Autostrada este vitală pentru litoral, pentru că face legătura între Constanța și centrul țării ocolind traficul din centrul Bucureștiului sau de pe actuala centură a capitalei, care are numai două benzi.
Constructorul turc, Alsim Alarko, este criticat pentru stilul de lucru lent și haotic, ceea ce ar putea duce la amânarea deschiderii tronsonului chiar și până în august. La cel grec, Aktor, lucrurile stau și mai rău.
Nodul A0-A2 și problemele perezolvate
Mobilizarea insuficientă a echipelor și managementul deficitar al lucrărilor generează îngrijorări serioase. În special, nodul A0-A2 prezintă neconformități structurale majore, cu placa de suprabetonare rămasă neasfaltată și deteriorată, în prezent peticită.
Lotul 3 A0 Sud, întârziere critică
Pe lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud, între A1 și DN6, situația este și mai gravă. Firma greacă Aktor este departe de finalizare, progresul fizic fiind abia de 65%, iar termenul contractual de aprilie 2024 pare din ce în ce mai imposibil de atins. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este acuzat de promisiuni nerealiste, fiind invocate acum termene noi pentru august sau septembrie 2024, care, conform Asociației, sunt la fel de improbabile.
Doar 30% asfalt
Pe lotul de 18 kilometri, doar 30% din asfalt este așternut, multe pasaje sunt neîncepute, iar rețelele electrice nemutate. Șantierul prezintă numeroase întreruperi și lucrări incomplete, descrise ca fiind realizate „fără cap și fără coadă”. Asociația Pro Infrastructură recomandă reducerea bugetului de PR și investiția în utilaje și personal pentru a mai avea șanse de finalizare în 2024.
Asociația cere oficialilor din Ministerul Transporturilor și CNAIR să înceteze cu vizitele de imagine și să solicite deschiderea în decembrie 2024 în sistem semi-profil, pentru a evita o criză de infrastructură.
Rămâne de văzut dacă Alsim Alarko și Aktor vor reuși să îndeplinească promisiunile și să finalizeze lucrările critice pe A0 Sud, sau dacă șoferii vor continua să sufere din cauza întârzierilor și gestionării ineficiente a proiectelor de infrastructură.
Recomandare: