Cea mai reușită vacanță de Sfânta Maria din ultimii ani a adus litoralului românesc un aflux impresionant de turiști și venituri pe măsură. Potrivit unui bilanț preliminar, peste 250.000 de turiști au ales să petreacă cele patru zile libere la mare, cheltuind în total peste 150 de milioane de euro pe cazare, mâncare și diverse tentații de sezon.
Gradul de ocupare în majoritatea hotelurilor a fost de 100%, iar cele mai căutate destinații au fost stațiunile Mamaia, Eforie Nord și Neptun-Olimp. Cristian Bărhălescu, președintele ANAT Sud Est, a declarat pentru Pro TV:
„A fost peste 100% capacitate la cazare. Peste 250.000 de turiști au fost pe litoral. Avem o capacitate de 155.000 locuri de cazare, însă, conform estimărilor asociațiilor profesionale, numărul acestora s-a dublat neoficial. De cheltuit, au cheltuit peste 150 de milioane de euro.”
Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, românii au cheltuit cu 30% mai mult, fie că au ales cazarea la hoteluri de lux, fie că au optat pentru soluții mai economice, precum gazdele locale. Cei care nu și-au rezervat din timp au scos cei mai mulți bani din buzunar, iar hotelurile din zona cluburilor exclusiviste din Mamaia și-au epuizat rapid ofertele, chiar dacă prețul pentru o noapte într-o cameră dublă a depășit 300 de euro.
Recomandare: