Un nou proiect urbanistic propus în Constanța, care prevede construirea unui ansamblu multifuncțional cu locuințe colective, birouri, spații comerciale și servicii pe Strada Chiliei, a atras atenția comunității locale. Proiectul este al firmei Cambela Prod SRL, deținută de miliardarul Tănase Bela, de loc din Tulcea (acolo are afacerea cea mai bănoasă, în agricultură). A fost elaborat de SC Rozua Asociații SRL.
Proiectul în prezent în etapa de informare și consultare publică. Principalele preocupări ale cetățenilor s-au axat pe impactul traficului, regimul înălțimilor (inclusiv clădiri de 24 de etaje), precum și pe infrastructura necesară pentru a susține o astfel de dezvoltare.
Descrierea proiectului
Proiectul, care va fi amplasat pe un teren de 6.676 mp, prevede construirea unor clădiri cu regimuri de înălțime variabile, unele dintre ele ajungând până la 24 de etaje. Ansamblul va include locuințe colective, birouri, spații comerciale și diverse servicii, fiind parte din planurile mai ample de modernizare și dezvoltare a Constanței..
Reacțiile publicului și sesizările formulate
Consultarea publică a adus la suprafață o serie de preocupări exprimate de cetățenii din zonă. Zeci de oameni se opun blocurilor de 24 de etaje și spun că vor, în schimb, parcuri și chiar un teatru. Firma care vrea să construiască în zonă spune că vor fi spații verzi la liber pentru constănțeni, dar și că va construi o biserică și un centru sportiv cu regim de înălțime medie (maximum P+4). „Zona propusă pentru lăcașul de cult nu este potrivită, la distanța de mai puțin de 5 minute de mers pe jos, atât pe bd. Mamaia cât și pe str. Soveja există 2 locașuri de cult.”, a atras atenția un constănțean.
Iată principalele probleme sesizate de constănțeni.
- Traficul rutier:
Locuitorii au avertizat asupra riscului de aglomerare excesivă a traficului, subliniind că deja zona este predispusă la congestii. Un complex de asemenea dimensiuni ar putea agrava situația, conform îngrijorărilor exprimate. - Clădirile de 24 de etaje:
Propunerea de a construi clădiri de până la 24 de etaje a stârnit controverse în rândul locuitorilor, care au menționat impactul negativ asupra peisajului urban și asupra vieții cotidiene, inclusiv probleme legate de umbrirea clădirilor și de potențialul disconfort creat. - Infrastructura:
O altă preocupare majoră a fost legată de capacitatea infrastructurii locale, în special a rețelelor de apă, canalizare și energie, de a susține o dezvoltare de asemenea proporții. - Spațiile verzi:
Oamenii au subliniat importanța spațiilor verzi și a zonelor de relaxare, solicitând asigurări că acestea vor fi integrate adecvat în proiect.
Răspunsurile elaboratorului
În urma acestor sesizări, elaboratorul a formulat o serie de răspunsuri oficiale pentru a clarifica preocupările ridicate de cetățeni.
- Traficul rutier:
Elaboratorul a subliniat că au fost realizate studii de trafic care au inclus analize detaliate ale impactului acestui proiect asupra infrastructurii rutiere existente. Soluțiile propuse includ îmbunătățirea accesului rutier, optimizarea circulației și crearea de noi accese pentru a reduce riscul de congestionare. De asemenea, s-a precizat că numărul parcărilor a fost calculat pentru a prelua eficient fluxul de vehicule generat de complex. - Clădirile de 24 de etaje:
Elaboratorul a susținut că aceste clădiri fac parte dintr-o strategie urbanistică modernă care maximizează eficiența utilizării terenului și reduce expansiunea orizontală. Designul clădirilor a fost gândit astfel încât să minimizeze impactul vizual și disconfortul pentru locatarii din vecinătate, inclusiv în ceea ce privește umbrirea și curenții de aer. - Infrastructura:
În ceea ce privește infrastructura, SC ROZUA ASOCIAȚI SRL a asigurat publicul că proiectul include măsuri de modernizare și extindere a rețelelor de utilități, pentru a se asigura că acestea vor fi adecvate pentru noile cerințe. Se va colabora cu autoritățile locale și companiile de utilități pentru a preveni orice presiune suplimentară asupra infrastructurii existente. - Spațiile verzi:
Proiectul respectă reglementările legale privind spațiile verzi, iar acestea vor fi distribuite strategic în jurul clădirilor. Vor fi integrate zone de recreere, locuri de joacă pentru copii și alte facilități care să contribuie la confortul și calitatea vieții locuitorilor din ansamblu.
Concluzii și etapele următoare
După această etapă de consultare publică, proiectul va fi supus unei analize detaliate de către autoritățile locale, care vor evalua observațiile cetățenilor. Elaboratorul a subliniat că se va ține cont de toate sugestiile venite din partea comunității, iar proiectul final va reflecta echilibrul dintre dezvoltarea urbană și nevoile locuitorilor.
Raportul poate fi consultat aici:
Avem destule blocuri.
Avem destule biserici.
Nu avem destule scoli.
Nu avem destule parcuri.
Sa citeasca stimabilii clar pentru ca am scris pe masura neuronilor lor. Daca scriam mai elaborat, nu pricepeau.
care neuroni……
D-le elaborator….ce legatura au parcările cu traficul de pe strazi?Când o sa iasă la ora 7 , 100 de mașini din parcarile despre care vorbiti, pe străzile actuale plus traficul actual….despre ce soluții de eficientizare vorbiți?
Cladiri cu maxim 10 nivele , spatii comerciale in toata zona de parter , cresa si gradinita ptr copii cu program prelungit (dar nu in parteneriat privat) , spatii verzi cat mai multe si nu in ultimul rand un complex spotiv accesibil tuturor .
In zona exista deja doua biserici , nu vad necesar un lacas de cult .
Un spital nou , in parteniat public / privat !
Capete pătrate!
Acel complex probabil va construi câte o parcare de apartament.
Foarte mulți locuitori au câte 2 sau chiar și 3 mașini.
Sa vezi tata atunci bordurile și trotuarele din zona .
Suntem un neam care ne meritam soarta .
Acolo a fost groapa de gunoi a constantei cum sa faci blocuri casele din jur sunt toate crapate atenție proiectanti lu peste.
Este rusinos cat de corupti sunt alesii noatri de au aprobat turnuri intr-un cartier de case.Traficul va fi blocat continuu, iar masinile parcate vor bloca strazile deja inguste.