Adevărata revoluție a mașinilor electrice va veni în 2025: din București în Viena fără reîncărcare

Autoturism MG. Imagine cu rol ilustrativ. Sursă foto: mg.co.uk

Adevărata revoluție a mașinilor electrice va veni în 2025, odată cu introducerea bateriilor de tip solid state, care oferă o autonomie mult mai mare și o încărcare mai rapidă. Așa cum ne-au obișuit, chinezii conduc această revoluție.

MG, producătorul auto britanico-chinez, își propune să aducă o schimbare majoră pe piața vehiculelor electrice, planificând să introducă primele sale mașini echipate cu baterii de tip solid state în 2025. Anunțul făcut la Salonul Auto de la Chengdu de către Yu Jingmin, vicepreședinte executiv la Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), marchează un moment esențial în revoluția mobilității electrice.

Această mutare strategică vine pe fondul unei competiții acerbe în industria auto pentru dezvoltarea bateriilor mai eficiente și durabile. MG nu doar că țintește să fie în fruntea inovației, dar și să depășească competitori importanți, punând bazele unei noi generații de vehicule electrice.

Ce este bateria solid state și de ce contează?

Tehnologia bateriilor solid state reprezintă următorul salt major pentru vehiculele electrice. În locul lichidului electrolitic folosit în bateriile tradiționale cu litiu-ion, bateriile solid state utilizează un electrolit solid, ceea ce aduce o serie de beneficii impresionante:

  1. Densitate energetică superioară: Aceste baterii pot stoca mai multă energie într-un volum mai mic. Conform parteneriatului dintre SAIC și Jiangsu Qingtao, bateria solid state promite o densitate de energie de 368 wați pe kilogram, adică de două ori mai mult față de bateriile actuale de tip LFP (litiu-fier-fosfat).
  2. Autonomie extinsă: MG vizează o autonomie de peste 1.000 de kilometri pentru modelele echipate cu această tehnologie. Acest lucru ar elimina una dintre cele mai mari preocupări ale consumatorilor privind vehiculele electrice – autonomia. Asta înseamnă că drumul dintre București și Viena, care are circa 1.072 de kilometri, ar putea fi făcut fără reîncărcare.
  3. Încărcare ultra-rapidă: Cu o arhitectură pe 900V, bateriile solid state permit încărcări extrem de rapide. Un exemplu vine de la IM Motor, o marcă soră a MG, care a dezvăluit că noua limuzină L6 se poate încărca până la 400 km în doar 12 minute. Acest lucru ar reduce semnificativ timpii de încărcare și ar face vehiculele electrice mult mai atractive pentru consumatorii de masă.
  4. Siguranță sporită: Bateriile solid state sunt mai sigure, deoarece elimină riscul de incendii asociat cu utilizarea electrolitului lichid în bateriile tradiționale.

Avantajele cheie pentru consumatori și industrie

Această tehnologie nu doar că aduce beneficii directe în termeni de autonomie și timpi de încărcare, dar poate duce și la o reducere a costurilor pe termen lung, atât pentru producători, cât și pentru consumatori. Bateriile solid state promit o durată de viață mai lungă și o degradare mai redusă, ceea ce înseamnă că mașinile echipate cu ele vor rămâne performante mai mult timp.

În plus, MG va avea un avantaj competitiv major față de rivali, precum Tesla sau BMW, care, deși au propriile planuri de dezvoltare a bateriilor solid state, nu au anunțat încă o dată concretă de lansare a acestei tehnologii.

Ce urmează pentru MG?

Deși MG nu a dezvăluit încă exact care va fi primul model echipat cu aceste baterii revoluționare, planul este ca un vehicul nou să fie prezentat în al doilea trimestru al anului 2025 și să fie disponibil pentru vânzare până la sfârșitul aceluiași an.

Așa cum s-a întâmplat cu IM Motor și modelul său L6, este probabil ca noul vehicul MG să fie unul de top, destinat să demonstreze capabilitățile extinse ale bateriilor solid state. Însă, odată ce tehnologia va fi dovedită, nu este exclus să o vedem adoptată pe scară largă în întreaga gamă de vehicule electrice MG.

Concluzie

Anunțul făcut de MG marchează un moment esențial pentru viitorul vehiculelor electrice și pentru industria auto în general. Bateriile solid state ar putea transforma complet peisajul mobilității electrice, oferind mașini mai sigure, mai eficiente și cu o autonomie sporită.

Pe măsură ce ne apropiem de 2025, toți ochii vor fi pe MG și pe primul său model echipat cu această tehnologie revoluționară. Fără îndoială, bătălia pentru supremație în domeniul vehiculelor electrice tocmai a devenit și mai interesantă!


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Universitatea Ovidius va implementa un proiect european pentru atestarea abilităților non-tehnice dobândite de beneficiarii burselor Erasmus Plus

vin sept. 13 , 2024
Universitatea Ovidius din Constanța (UOC), în calitate de partener, a obținut finanțare pentru un nou proiect european, cu titlul „Erasmus Mobility as Micro-credential” (ERASMUSNESS), în valoare de 400.000 de euro, finanțat prin Programul european Erasmus Plus, Acțiunea-Cheie 2: Parteneriate de cooperare în domeniile educației, formării și tineretului, prezentate de ONG-urile […]

V-ar putea interesa și: