Ajutor de deces pentru angajați: acte necesare, condiții de acordare

Ajutoare de deces pentru angajați: acte necesare, condiții de acordare

Începând cu luna ianuarie 2018, Casele Judeţene de Pensii au preluat şi activitatea achitării ajutoarelor de deces pentru persoanele asigurate, anunță Casa de Pensii Constanața

Până în luna ianuarie 2018 prin Casele Judeţene de Pensii se achitau jutoarele de deces numai pentru beneficiarii de drepturi de pensii. Ajutoarele de deces pentru asiguraţi se achitau de către angajatori, care, ulterior achitării sumelor cuvenite, solicitau deducerea acestora din contribuţia de asigurări sociale datorată.

Procedura de obţinere a ajutorului de înmormântare pentru angajaţi este aceeaşi cu cea pentru obţinerea ajutorului de deces pentru pensionari. Astfel, în cazul decesului asiguratului sau al pensionarului, beneficiază de ajutor de deces o singură persoană care face dovada ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces şi care, după caz, poate fi soţ supravieţuitor, copil, părinte, tutore, curator sau, în lipsa acestora, orice persoană care face această dovadă (cu factură de sicriu, factură pânză).

Cererile de acordare a ajutorului de deces, atât pentru pensionari cât şi pentru angajaţi, se pot depune de luni pana vineri la ghiseul nr. 6 de la parterul Casei Județene de Pensii Constanța, după cum urmează: luni, marţi şi joi intervalul orar 08.00 – 14.00, miercuri între 08.00 – 16.00 şi vineri între orele 08.00 – 13.00.

Actele necesare sunt urmatoarele:

  • Cerere tip şi declaraţie privind protecţia datelor, formulare care se pot achiziţiona de la unitatea Xerox din incinta instituţiei sau pot fi descărcate de pe site-ul CJP Constanta – www.pensiiconstanta.ro
  • Dovada suportării cheltuielilor de înmormantare pe numele solicitantului, in original
  • Actul de identitate al solicitantului in copie si original
  • Certificatul de deces al pensionarului sau asiguratului in original si copie

În plus, pentru asiguraţi, mai este necesară o adeverinţă eliberată de angajator care să ateste calitatea de asigurat la data decesului precum şi un raport salariat – REVISAL

Plata sumelor cuvenite se face în aceeaşi zi, pentru cererile depuse până în ora 11 sau ziua următoare pentru cererile depuse după aceasta oră.

În anul 2018, prin Casa Județeană de Pensii Constanța, au fost achitate 6.503 ajutoare în urma decesului pensionarilor şi 416 ajutoare în urma decesului asiguraţilor.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Incredibila ineficiență a SRL-urilor care aparțin statului sau primăriilor. Cine plătește pierderile imense

mar feb. 26 , 2019
Primăriile din România, dar și consiliile județene, au descoperit de câțiva ani cloșca de aur: SRL-uri sau regii care le aparțin și care funcționează în afara regulilor unei economii de piață. Exemple sunt cu sutele în întreaga țară. Cel mai recent este cazul RADET București, care reprezintă probabil și cea […]
confort urban

V-ar putea interesa și: