”Ștefan cel Mare” apără frontierele maritime ale Uniunii Europene. FOTO. VIDEO

stefan cel mare 1

Nava amiral a Poliției de Frontieră, ”Ștefan cel Mare”, a plecat astăzi în misiune. Timp de 100 de zile, echipajul acestei adevărate bijuterii va supraveghea, din Marea Mediterană, țărmul Italiei.

Nava și cei 21 de membri ai echipajului vor participa a la Operațiunea Comună ”EPN Triton 2015/Triton 2016”, organizată de Agenție Europeană FRONTEX.

Vor executa misiuni individuale de patrulare, cercetare, de căutare și salvare, alături de celelalte state membre U.E. participante la misiune. Cu alte cuvinte, se vor salva migranți, dar se va încerca și destructurarea rețelelor care îi aduc în Europa. Obiectivul principal al Operațiunii Comune “TRITON 2015/ TRITON 2016” este acela de a contracara fenomenul de migrație ilegală la frontiera externă a Uniunii Europene.

Iată momentul plecării din portul Constanța, care a avut loc în această după-amiază.

”Ștefan cel Mare” a participat la un eveniment similar în anul 2013, când au fost salvate din apă 965 de persoane.

”Acum ne așteptăm ca la o singură misiune să avem un asemenea număr de imigranți la bord. În prima săptămână a operațiunii putem avea chiar și o mie de persoane la bord”, a declarat comandantul Cătălin Paraschiv, cu câteva minute înainte de plecare navei.

Urmăriți mai jos toată declarația.

Pentru membrii echipajului, plecarea în misiune nu a fost ușoară. Au lăsat acasă soții, copii, și pleacă într-o misiune grea. Iată ce spune agent șef adjunct George Miu, paramedic.

Vă mai spun un amănunt, pentru a vă da seama de dimensiunile operațiuni. La bord există tărgi speciale pentru ridicarea cadavrelor din apă. Dacă apuci un cadavru care a stat în apă și îl ridic riști să îl dezmembrezi, de aceea tărgile acestea se asamblează în apă.

La bordul navei există și un minispital unde se pot efectua operații mai puțin complicate.

Operațiunea este finanțată, în totalitate, de către Agenția Frontex.

Nava ”Ștefan cel Mare” este identică cu cele folosite de armata SUA. A fost construită la șantierul Damen Galați în 2009, din fonduri europene. A costat 27 de milioane de euro. Poate merge în marș o săptămână fără oprire. Se conduce cu ajutorul unui joystick, de parcă ar fi un joc la calculator. Radarele performante disting orice barcă aflată la distanțe de zeci de kilometri.

Nava este de tip monococă, dispune de 4 punţi, are la bază un proiect geometric testat, dispune de o provă modernă tip „axe bow” care permite să navigheze în siguranţă, cu viteză mare, chiar şi în condiţii de mare de gradul 6 pe scara Beaufort. Acest concept asigură o rezistenţă redusă la înaintare, precum şi o reducere a consumului de combustibil faţă de navele convenţionale cu aproximativ 20%. Nava are urmatoarele caracteristici:
•    Lungime: 66,10 m
•    Latime: 10,25 m

-Lungime la linia de plutire: 64,05 m;
•    Inaltime: 25,7m
•    Deplasament brut: 1.505 tone
•    Viteza maxima: 21 noduri
•    Viteza de croaziera: 12 noduri
•    Autonomie de operare: 1800 mile la viteza de croaziera de 17 noduri
•    Propulsie: Tip motor: 2 motoare tip MTU, tip 16V4000M73;

-Putere motoare principale: 2×2560 kW/1970 rpm;

-Bow thruster: 1×160 ekW;

-Diesel generatoare: 3xLeroy Somer 4220 kVA/400V/50Hz;

-Diesel generator de avarie: 1xLeroy Somer 4100kVA/400V/50Hz;
•    Echipaj: 19 politisti;

-Elice: 2×2300 mm, CPP;
•    Capacitate de transport: 100 persoane, inclusiv echipaj
•    Nava operationala: grad maxim al marii – 6
•    Ambarcatiuni:
o    mijloc de control si abordare – ambarcatiune semirigida  cu borduri moi Zodiac Hurricane H630 (motor Volvo Penta 220 CP);
o    mijloc de salvare – ambarcatiune semirigida cuu boduri moi, cu motor  atasat Yamaha 30CP.

Nava dispune de radar de supraveghere TERMA SCANTER si este capabilă să navigheze anual cel puţin 4.000 de ore, să opereze pe o mare de gradul 6, poate executa misiuni de minimum şapte zile, are o rază de acţiune de minim 1800 mile marine, la viteză de croazieră, are capacitate de interoperabilitate cu alte sisteme de supraveghere, comunicaţii, transmisii de date şi face parte din SCOMAR. Nava de supraveghere are capacitatea de a executa activităţi de căutare – salvare, precum şi de prevenire şi combatere a poluării pe mare şi poate stinge incendiile de pe navele aflate în pericol pe mare.

SCANTER 2001, este un radar extrem de performant, ce accepta 6 configuraţii de sistem; tubul transmiţător este în impulsuri magnetron controlate dintr-un modulator solid-state magnetic. Ratele programabile de repetiţie a impulsurilor pot fi selectate inclusiv manual.Antena este o antenă de ghid de unda cu fante cu fascicul îngust şi de nivelul scăzut sidelobe, zgomot redus, receptor cu interval dinamic ridicat; este deja pregatit pentru integrarea viitoarelor module / funcţii.
Specificaţii: frecventa: 9.170, 9.375, 9.410, 9.438 sau 9.490 GHz (X-Band); puls timp repetiţie (PRT):
Frecvenţa de repetiţie a impulsurilor (PRF): 800 – 8.000 Hz (programabila)
pulsewidth (PW): 40 nanosecunde, putere la vârf: 25 – 30 kilowaţi/ 5 km; viteza de rotire a antenei: 60 rpm.

SCANTER 2001 – oferă o imagine reala de pe teren, mişcările obiectivelor in orice conditii meteorologice; detectarea ţintelor şi rezoluţia este foarte buna si de inalta fidelitate.

FLIR TALON –are rolul de supraveghere, recunoastere, achizitie tinte, protectie, inclusiv SAR. Este un sistem compact, multi-sistem de senzori, State-of-the-Art imagistica, Laser Pointer / Iluminator, Video Analog si Digital,  Multi-ţintă autotracker, dispune de giroscoape cu fibra optica si autostabilizare –fara a fi afectat de miscarile navei, IMU / GPS şi LRF.  Sistemul poate indeplini până la şase sarcinile utile, simultane: IR, Culoare, CCD, EMCCD, laser pointer cu laser sau Iluminator, LRF, IMU, Zoom Continuu 640 x 480 cameră în infraroşu, imaginile sunt de mare rezolutie si fidelitate atat ziua cat si noaptea. Identifica foarte precis tintele, geolocatia acestora -GeoLock. De asemenea, funcţionează ca platformă GPS / INS / EGS /, avand sistem AHARS pentru o acurateţe mai mare. Identifica obiectivele pentru observatori folosind dispozitive NV, fara a le iradia, ramanand nedetectat. TALON are sisteme NTSC sau PAL video analogice şi SMPTE 292M, video DVI digital pentru toate canalele, maximizarea rezoluţiei şi capacitate avansată care urmăreşte obiective sau scene cu toate Imaginile (IR, CCD,

EMCCD). 10x Zoom Zoom continuu Color CCD, 20x Zoom continuu EMCCD, EYESAFE- Telemetru cu laser din Clasa de tip 1, cu bataie de peste 20 km;LASER POINTER: lungime de undă 830 nm,Putere 135 mW nominală, Clasificarea Clasa 3b (de IEC 60825 & SUA 21 partea CFR 1040);LASER Iluminator: lungime de undă 830 nm, Putere 1.9 W, Clasificarea Clasa 4 (deANSIZ136.1-2000).


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Cum a asfaltat primarul Valentin Vrabie un drum în trei zile

lun dec. 28 , 2015
Într-o țară care a reușit recordul negativ să construiască MINUS 9 kilometri de autostradă anul acesta, există și vești bune. Una dintre ele vine din comuna Peștera. Aici, drumul principal din comuna Izvorul Mare a fost asfaltat, înainte de Crăciun. A fost asfaltat ieftin, repede și bine. De fapt, totul […]

V-ar putea interesa și: