Primăria Constanța a pierdut un proces important cu Asociația Constructorilor și Investitorilor Dobrogea referitor la taxa de tramă stradală.
Mai exact, instanța a decis să suspende hotărârea consiliu local prin care această taxă era majorată, în unele cazuri, de până la șapte ori.
„În temeiul art. 14 din legea 554/2004 a contenciosului administrativ si fiscal republicata cu modificările si completările ulterioare, dispune suspendarea parțială a executării dispozițiilor HCL 507/2018 privind modificarea si completarea HCL 136/2018 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale la nivelul Municipiului Constanta, începând cu anul 2019 , respectiv a dispozițiilor cuprinse în CAP III din ANEXA nr 2 la HCL 507/2018 cu referire la taxa de folosire a tramei stradale de către utilaje si autovehicule concepute si construite pentru transportul de materiale de construcții si de alte mărfuri, pâna la soluționarea acțiunii în anularea actului administrativ.”
Decizia Curții de Apel Constanța
Hotărârea nu este definitivă și poate fi atacată la Tribunalul Constanța – Sectia Contencios Administrativ si Fiscal.
Decizia este însă executorie, astfel ce, începând de astăzi, taxa de tramă stradală nu se mai plătește (pentru că instanța a suspendat HCL-ul care majora taxa, practic în acest moment nu mai putem vorbi despre niciun fel de taxă de tramă). Procesul se va judeca și pe fond.
Conducerea Asociația Constructorilor și Investitorilor Dobrogea spune că va formula un punct de vedere începutul săptămânii viitoare.
Reamintim că cele mai puternice firme de construcții din Constanța anunțaseră că se pregătesc de proteste, după ce Primăria Constanța a majorat taxe de aproape șapte ori. Mai exact, cu procente cuprinse între 334% și 668%. De exemplu, mașinile peste 20 sau peste 40 de tone care intrau în oraș plăteau, anul trecut, o taxă de 600 de lei pe lună. Dacă s-ar fi aplicat o majorare cu rata inflației, taxa ar fi fost de 607,80 de lei pe lună. În schimb, printr-o hotărâre de consiliu local, taxa aceasta a fost stabilită la 2.000 de lei pentru mașinile peste 20 de tone și de 4.000 de lei pentru cele de peste 40 de tone, diferențele fiind de 1.392, respectiv 4.000 de lei. Creșteri mai puțin spectaculoase sunt și la mașinile cu tonaj mai mic. De exemplu, la cele între 2,5 și 3,5 tone majorarea era de la 60 de lei la 100, iar pentru cele cuprinse între 12 și 20 tone taxa se majorase de la 300 de lei la 1.000 de lei.
Dezbaterile pe tema acestei taxe au fost aprinse. Puteți citi mai jos ce s-a întâmplat la un astfel de eveniment organizat de SPIT Constanța.