Compania aeriană Turkish Airlines a realizat un clip de promovare a Constanței, din care aflăm că basorelieful lui Decebal, de la Cazanele Dunării, a fost mutat în Deltă.
Clipul, care are titlul „Descoperă Constanța” durează 47 de secunde, îndeajuns pentru o astfel de gafă.
Mesajul este următorul:
„Descoperiți cei 13 kilometri de coastă ai celui mai vechi oraș din România, Constanța, împreună cu noi”.
Prima imagine pare a fi un canal din Delta Dunării, pe care merge o șalupă de viteză. A doua este o imagine pe care scrie „Delta Dunării” și care reprezintă basorelieful lui Decebal.
Dacă vă întrebați de când există un basorelief al lui Decebal în Delta Dunării, răspunsul este „nu există”. Este vorba însă despre cel de la Cazanele Dunării, din zona Orșova, județul Mehedinți. Sunt aproape 600 de kilometri între Orșova și Constanța.
Turkish Airlines, companie la care guvernul Turciei are circa 49% din acțiuni, dorește, prin acest clip, să crească numărul de călători pe ruta Constanța – Istanbul. De altfel, pe pagina de Facebook a companiei apar multe astfel de scurte prezentări ale orașelor.
Din păcate, dacă un turist din Turcia va fi atras de imaginea lui Decebal și va dori să o vadă pe cei „13 kilometri de coastă ai Constanței”, va afla că are de condus 600 de kilometri pe drumurile României, adică aproape o zi întreagă.
Să greșești e omenește. Turkish Airlines ar trebui să îndrepte însă eroare, scoțând imaginea din clip. Constanța are și alte atracții cu care o poate înlocui.
Un alt motiv de atracție în clip este ruina Cazinoului. Aici, însă, este vina Primăriei Constanța și a Guvernului României, care nu găsesc, de mai bine de 10 ani, soluții pentru reabilitarea clădirii.
Clipul a fost lansat pe 27 aprilie 2019 și a avut peste 40.000 de vizualizări până astăzi.
Pe site-ul Turkish Airlines se mai spune ceva: că orașul Constanța este „unul din cele trei centre financiare majore ale Constanței”. Din păcate, lucrurile nu mai stau așa.
Turkish Airlines nu este la însă la prima gafă de promovare. Anul trecut, compania anunța oferte de preț pentru unele zboruri internaționale cu plecare din Constanța. 539 de euro pentru Miami, de exemplu. A uitat să precizeze că, la acest preț, durata călătoriei dus-întors era de circa 100 de ore.
durata de 100 de euro?
cum vine asta? (ultima propozitie)
Ore. Modificat. Multumim.
Miami e departe. Foarte departe. Daca vrei sa zbori la saracie, durata zborului e pretul. Pentru premianti, exista si zboruri directe, la preturi din 4 cifre inaintea virgulei. Nu te oblige nimeni la nimic. Turkish e o companie cu zboruri cel putin bune. Ma indoiesc ca au Promovat zboruri. promovarea e ca ai intrat tu pe vreun site si ai cautat o oferta. Vechii emigrant europeni calatoreau pana in NY ca animalele, la clasa a 7a sau dormind pe punte, pentru un pumn de banuti, pentru ca atata aveau. Zboara de vreo cateva ori cu Turkish A si poate iti vei schimba parerea. Pentru mine, ramane cea mai buna companie cu care am zburat vreodata. De exemplu, am incercat un moft pe unul din cele mai modeste zboruri: CT-Kogalniceanu. Mi l-au satisfacut pana si pe ala. Si a fost intr-unul din cele cinci zboruri pe care le-am facut cu ei. So, please ….