Asociația Berarii României a semnat alături de Berarii Europei un memorandum privind etichetarea ingredientelor și a valorii energetice pe toate sticlele de bere din UE până în 2022. Obiectivele ambițioase au fost convenite în mod voluntar cu Comisia Europeană și au fost adoptate de Adunarea Generală a Brewers of Europe în iunie 2019.
La ceremonia de semnare a participat Comisarul pentru Sănătate și Siguranță Alimentară, Vytenis Andriukaitis, care a declarat: „
Sunt încântat să fac parte din evenimentul de astăzi. Vreau să profit de această ocazie pentru a felicita toți semnatarii pentru angajamentele de etichetare a alcoolului. Vreau să vă încurajez să continuați să fiți pionieri în sectorul mai larg al alcoolului. Consumatorii au dreptul să știe mai multe. Mulți dintre ei își doresc mai multe detalii despre ce conțin băuturile și ce înseamnă pentru sănătatea lor. Ei doresc ca aceste informații să fie clare și transparente – un mesaj recurent pe care îl primim în toate activitățile noastre de sănătate publică și siguranță alimentară”.
Scopul acestui memorandum este ca organizațiile să-și asume responsabilitatea publică pentru declararea ingredientelor și informațiilor energetice pe etichetele produselor lor, în timp ce asociațiile comerciale susțin aceste eforturi, inclusiv prin stabilirea obiectivelor sectoriale locale și raportarea colectivă.
Memorandumul este deschis pentru companii și asociații din toate sectoarele băuturilor alcoolice, cu condiția ca semnatarul să aprobe pe deplin acest document și angajamentul său pentru etichetarea pe ambalaj atât a ingredientelor cât și a valorilor energetice. Dorința finală este de a oferi consumatorilor informații inteligibile, recognoscibile, comparabile și exacte pentru toate băuturile alcoolice.
Treizeci și șapte de semnatari inițiali, inclusiv 25 de asociații naționale de bere, și-au pus astăzi numele în memorandum și pe Brewers ‘Ambition 2022, ca parte a unui eveniment care a prezentat sute de mărci diferite de bere din toată Europa, care îndeplinesc deja cerințele de etichetare și demonstrează seriozitatea angajamentului și diversitatea crescândă a unui sector european de bere care acum numără peste 9.500 de producători.
Din anul 2015, membrii Asociației Berarii României au ales să aplice voluntar Regulamentul UE 1169/2011, referitor la informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare. Pe parcursul acestor patru ani, informația privind ingredientele a fost preluată în proporție de 100 % de către toate mărcile membrilor, față de media de 85% la nivel european. Valoarea energetică corespunzătoare pentru 100 ml de produs a fost deja inclusă progresiv pe etichete, fie în varianta lor tipărită, fie în varianta lor online, astfel încât consumatorul român o poate regăsi în prezent în cazul a 76% din produsele aflate în portofoliile membrilor Asociației Berarii României. Acest demers reafirmă respectul pe care producătorii locali de bere îl au pentru dreptul la informare al consumatorului român, având în vedere faptul că Regulamentul UE 1169/2011 nu se aplică băuturilor cu o concentrație alcoolică de peste 1.2%, în consecință el nefiind obligatoriu pentru berea cu alcool comercializată în România.
„Suntem bucuroși să fim semnatari ai acestui memorandum, în condițiile în care membrii asociației Berarii României au decis în mod voluntar să ofere consumatorilor informații relevante pentru ca aceștia să facă alegeri în cunoștință de cauză și în concordanță cu stilul lor de viață. Valoarea energetică a produsului este o informație care vine în completarea listei ingredientelor de fabricare la care consumatorii aveau deja acces de foarte mulți ani, demonstrând faptul că Berarii României acționează în spiritul transparenței și respectului față de consumator. Ne mândrim cu faptul că rata de implementare a angajamentului nostru este peste media europeană și demersul nostru va continua până în momentul în care ponderea de implementare va atinge 100%”, a declarat Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României.
Despre Asociația Berarii României
Asociația Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din țară. În cei 15 ani de existență, Asociația Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă.
Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România SA, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei șase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI DIN ROMÂNIA.
Cele douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării, aparținând membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov și Galați, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.
Despre Berarii Europei
Începând cu anul 2008 Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociațiile naționale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveția și Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 9.500 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a 2,3 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.
Despre piața locală a berii în 2018
● Piaţa berii a înregistrat o creștere de 3%, ajungând la un volum de 16,6 milioane Hl
● Consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 85 litri
● 97% producție locală
● 70% ingrediente provenite din agricultura României
● Segmentul berilor fără alcool în creștere cu 30%
● În ultimii patru ani, ambalajul de sticlă în creștere cu 3,65 pp, iar PET în scădere cu 5,83 pp