Eduard Burghelia, Edi, cum îi spun prietenii, un tânăr om de afaceri constănțean, a fost subiectul unei știri realizat de PRO TV și prezentate de 1 decembrie, alături de personalități remarcabile ale României.
Eduard Burghelia este antreprenor încă de la 16 ani și nu e copil de bani gata. Edi Burghelia s-a apucat să facă curierat în Constanța după ce mama lui a câștigat o bicicletă la un concurs radio, scrie Pro TV.
„Pentru că era doar un puști furnizorii nu l-au tratat cu seriozitate. Pur și simplu nu îi plăteau serviciile, iar afacerea a eșuat. Așa i-a venit ideea să creeze o platformă online unde antreprenori din toată țară să posteze facturile neplătite pentru ca toată lumea să știe cine sunt rău-plătnicii. Scopul: etica în afaceri. A și găsit investitori pentru a dezvolta platforma dar și o echipă de profesioniști. Credința lui Edi este că va deveni cel mai tare antreprenor al lumii și că va curăța mediul de afaceri de oportuniști și oameni de rea credință. În plus, îi îndrumă și pe studenții care vor să devină antreprenori cum să își dezvolte afacerile, să gândească la scară mare, dar mai ales să devină lideri.”, scriu jurnaliștii din București.
La doar 22 de ani Edi este cel mai tânăr antreprenor al anului 2019 din România. Are o afacere de succes, a atras deja investiții de peste 130 de mii de euro, coordonează o echipă de zece oameni, organizează conferințe pentru a-i motiva pe studenți să devină antreprenori și să dezvolte afaceri profitabile, a mobilizat mii de oameni să iasă în stradă să își ceară drepturile, își poartă singur de grijă și este și student în anul patru la Business Academy. Nu e băiat de bani gata și se mândrește că s-a născut într-o familie modestă în Constanța.
Eduard Burghelia: “Am afăcut o școală generală de catier, un liceu de cartier, chiar un liceu slab din Constanța.”
Când a terminat liceul afacerea de curierat era pe butuci, pentru că o parte dintre clienți refuzau pur și simplu să îi plătească serviciile. Atunci i-a venit ideea să creeze o platformă online unde antreprenorii cinstiți puteau să publice facturile neîncasate, astfel încât toată lumea să afle care sunt firmele de care să se ferească în afaceri. Scopul: etica în afaceri.
Edi Burghelia a creat platforma Confidas.ro, un instrument financiar foarte util nu numai pentru investitori, ci pentru întreg mediul de afaceri. Îl folosim și noi, deseori, pentru investigațiile realizate de Constanța 100%.
Eduard Burghelia: “Și acum, pe lângă faptul că utilizatorii își înregistrează facturile neîncasate avem și multe alte date, de exemplu legăturile cu alte firme, datele financiare, ce dosare în instanță are o firmă, ce contracte publice are o firmă. Nu e o muncă de SRI, ce am făcut a fost să ne înțepăm în diverse surse de date care sunt publice, apoi valoarea nu stă în faptul că avem noi datele astea, ci cum le procesăm. Analizăm financiar toate firmele, oferim o notă de la 1 la 10 care e riscul de insolvență, astfel încât tu ca mic antreprenor să înțelegi care e riscul asociat cu un potențial client. Vindem pachete de acces în platformă, să vedem înainte de a încheia un contract câte firme a avut insolvență, datorii. Sunt toate firmele din România.”
Încă din primul an de facultate a început să strângă în jurul lui o echipă de programatori cu care să construiască afacerea. Și a reușit să convingă investitorii că merită să fie finanțat. Așa a obținut 130.000 de euro.
Eduard Burghelia:
-În 2020, câți bani crezi că vei face tu cu această afacere?
-Eu aș spera că niciunul și îți zic de ce. Îmi doresc ca toate profiturile să fie reinvestite, când capitalizezi firma îți permiți să investești. Când investești crești. A fi lider înseamnă să fii urmat de oameni și să-i ajuți să devină ei mai buni. Ce vreau să spun prin asta? Dacă avem un coleg nou, atunci rolul meu că lider este să-l ajut să devină cel mai bun în rolul pe care l-a ocupat, dar nu numai asta, ci și în viața personală, să devină mai bun, să mă conectez cu el. Eu știu că vreau să ajung cel mai bun antreprenor din lume, asta vine la pachet cu foarte multe sacrificii și obiective mărețe.”
Dar poate că cel mai important este că Edi organizează astfel de conferințe pentru a-i ajuta pe studenți să pună pe picioare o afacere și mai ales să devină la rândul lor lideri.
Știrea în întregime poate fi citită AICI.
Sursă foto: Facebook