Lucrările la Lotul 4 al Autostrăzii București A0 Nord, un segment esențial ce va permite locuitorilor din Constanța să ocolească aglomerația din București, au avansat semnificativ, conform unei actualizări oferite de secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu.
Acest lot, deși cel mai scurt dintre segmentele A0, măsurând doar 4,47 km, este și cel mai dificil din cauza structurii complexe a podului ce traversează Lacul Cernica, o zonă protejată.
Conform declarațiilor oficiale, s-au realizat progrese importante pe șantierul Lotului 4:
- Podul peste Lacul Cernica (1,3 km): Lucrările au început conform Acordului de Mediu, care a permis inițierea acestora abia după data de 1 noiembrie. S-au executat deja lucrări de platformă de pământ și armare a riglelor pilelor P1 și P2, iar carcasele de armătură pentru piloți sunt în curs de aprovizionare.
- Pasajul peste calea ferată București Sud – Oltenița: Se desfășoară lucrări de forare, armare și betonare a piloților, montarea eșafodajelor și armarea riglelor. De asemenea, se lucrează la cuzineți cu protecții antiseismice.
- Lucrări de umpluturi și relocare: S-au efectuat umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii și asfaltarea unei variante provizorii pentru relocarea DJ301, care va permite mutarea traficului în următoarele zile.
Lotul 4 include două structuri deosebit de complexe: pasajul de 504 m peste calea ferată și podul de 1.274 m peste Lacul Cernica.
Antreprenorul, care mobilizează 241 de persoane și 87 de utilaje, își propune finalizarea lucrărilor chiar până la sfârșitul anului 2025, deși termenul contractual este primăvara anului 2026.
Această rută va aduce o soluție eficientă pentru decongestionarea traficului și reducerea timpului de călătorie pentru cei ce tranzitează zona capitalei. Prin această investiție, Constanța va avea acces mai rapid și mai sigur spre centrul țării, iar drumurile de coșmar pe actuala șosea de centură a capitalei sau prin centrul ei vor fi istorie.