Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor a anunțat că astăzi au fost depuse 5 oferte pentru reluarea lucrărilor de lărgire la 4 benzi a Centurii București între DN2 și A2.
Drumul este folosit des de șoferii români care vor să traverseze Bucureștiul spre aeroportul din Otopeni sau spre centru țării.
Un adevărat drum al rușinii, unde mii de șoferi își pierd zilnic timpul, pe care autoritățile se chinuie de ani buni să-l lărgească la patru benzi.
Au depus oferte următoarele firme:
Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD – PATSTROY VDH EAD (România – Bulgaria)
Asocierea CONI SRL (lider) – GOTT STASSE SEL – PERFECT CONSULT EUROPE SRL – INFRA EXPERT AD (România – Bulgaria)
Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (lider) – SELINA SRL – IBB-HIB ROMANIA SRL (România)
Asocierea ROMAIR CONSULTING SRL (lider) – OYL COMPANY HOLDING AG SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA (România – Spania)
Asocierea CONCELEX SRL (lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL – BOG’ART SRL – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (România – Ucraina)
Noul constructor va relua lucrările de la stadiul fizic de 20,76% și va executa:
lărgirea la 4 benzi a Centurii București pe 11,45 km lungime
pasaj rutier peste DJ301 la Cernica, în lungime de 400 metri
pasaj rutier peste calea ferată București – Constanța, în lungime de aproximativ 124 metri
pasaj rutier peste calea ferată București – Oltenița, în lungime de aproximativ 105 metri
Valoarea estimată a contractului este de peste 458 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021-2027.
Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru etapa de execuție a lucrărilor.
„Reamintesc faptul că pentru acest proiect, au fost reziliate 2 contracte de execuție în ultimii 8 ani din cauza neseriozității constructorilor, ultimul fiind reziliat în luna decembrie 2022, așa cum am promis, fiind vorba de Tirrena Scavi, caruia i-am reziliat trei lucrări: acest sector al Centurii Capitalei, Lotul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești și Centura Timișoara. Ulterior acestei noi licitații, a fost necesară realizarea unei expertizei tehnice de către Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere #CNAIR. Sper ca procedura de evaluare a ofertelor să decurgă în condiții normale, fără contestații, astfel încât să putem relua lucrările pe acest sector al Centurii București cât mai repede posibil.”, a anunțat secretarul de stat.
În tot acest timp, ministerul vrea să construiască o autostradă care ocolește Bucureștiul, A0, și care va putea fi folosită de constănțeni, în locul actualei centuri.