Conducerea Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu a anunțat că vrea să realizeze o cale ferată care să lege aeroportul de port.
Directorul Bogdan Ionuț Artagea va prezenta mâine, 23.08.2023, în cadrul conferinței de presă susținută cu ocazia Ședinței Directorilor Generali ai Aeroporturilor din România, o soluție de conectivitate pentru Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” Constanța, în vederea realizării unei legături feroviare duale, care va contribui la realizarea unui hub multimodal sustenabil aeroport – feroviar – mobilitate urbană – port, ce va facilita randamentul fluxurilor de mărfuri care vin/pleacă spre țările Europei Centrale și de Est, precum și creșterea interoperabilității interne și externe din/spre Portul Constanța.
Soluția de conectivitate feroviară duală la Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” Constanța propusă are o lungime de aproximativ 25 km, cale ferată simplă electrificată, care se compune din:
- o ramură principală civil-comercială în lungime de 11.2 km;
- o ramură comercială-militară în lungime de 11.8 km;
- un racord de 1.2 km.
Astfel, municipiul Constanța va avea un aeroport conectat la rețeaua primară feroviară (parte din rețeaua TEN-T), accesul civil în cadrul Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța fiind facilitat iar transportul cargo și activitățile necomerciale desfășurate pe parte militară eficientizate.
Proiectul propus va contribui la creșterea capacității de tranzitare a pasagerilor, a mobilității urbane, respectiv a transportului de mărfuri și acțiuni militare, asigurând complementaritatea și sinergia cu proiectele feroviare, rutiere și de infrastructură portuară aflate în dezvoltare la nivelul Portului Constanța.
Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța beneficiază de sprijinul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru implementarea proiectelor de investiții care vin în sprijinul cetățenilor și dezvoltării infrastructurii de transport din România.
Iarasi idei de liga a doua!
De ce simpla si nu dubla?
De ce orice idee este doar pe jumatate?
Stadion de 18 000 locuri nu de 30 000 ca la Craiova
Sala polivalenta de 5000 locuri nu de 10 000 ca la Cluj,etc etc etc
Ca nu au nici-o viziune.. Gândesc pe termen scurt, ca mai mult nu pot, nu au cu ce sa gândească..
De ce nu leagă direct cu linia ferată spre Tulcea ,ar rezolva și transportul public și de marfă fără să mai ocolească pe la Medgidia.
Portul este cheia. Mai mult pt armată (NATO)
Pentru că există deja o linie de tren ce trece prin Ovidiu, simplă, care era cîndva dublă.
Să o modernizeze, să mai pună o linie lîngă, cum a fost și s-o elctrifice.
Și da, ar putea să o lege și de linia care duce la Tulcea și de zona industrială de la Ovidiu – Lumina. Și poate refac și legătura prin tunel feroviar spre port.
dar de ce nu o linie directa si cu gara din Constanta, asa pentru viitor, stadionul mai bine nu l ar mai face , capacitate cat o sala de sport, mai mare rusinea ditamai orasul
Astia nu se gandesc la pasagerim. Singura lor grija este militarizarea completa a acestui aeropirt. Pentru civili sa mearga la Bucuresti 3 ore cu autocarul