Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Transport (PT) 2021-2027, a publicat rezultatele evaluării cererilor de finanțare depuse în cadrul apelului de proiecte pentru investiții în suprastructura portuară de încărcare/descărcare și depozitare a mărfurilor.
Aceste investiții au ca scop reducerea blocajelor din zona porturilor românești, rezultate în urma blocării căilor navale din Ucraina.
Din cele 15 cereri de finanțare depuse, MTI a selectat 11 proiecte care îndeplinesc condițiile de eligibilitate stabilite de Schema de ajutor de stat. Valoarea totală a ajutorului de stat acordat pentru aceste proiecte este de 378,37 milioane de lei (aproximativ 76 milioane de euro). Cele 4 cereri care nu au fost aprobate nu au îndeplinit criteriile de eligibilitate prevăzute în cadrul apelului.
Companiile selectate pentru finanțare sunt:
- Constanța South Container Terminal
- Comvex SA
- Umex SA
- Fast Freight SRL
- Barter Port Operator
- Socep SA
- Water Power Energy SA
- Rotrac SA
- Midia International SA
- Frial SA
- Romcim SA
Proiectele respinse aparțin următoarelor companii:
- Deltanav SA
- ATG Hydro-Technica Systems
- Life Logistic
- Chimpex SA
Bugetul maxim disponibil pentru contractare în cadrul acestui apel este de 126 milioane de euro. Conform Ghidului solicitantului, cei care doresc să depună contestații o pot face până la data de 22 octombrie 2024, ora 16:00.
Începând cu data de 7 noiembrie 2024, Autoritatea de Management PT va iniția procedura de contractare prin sistemul informatic MySMIS. Aceasta va dura până pe 28 noiembrie 2024, perioadă în care solicitanții ale căror proiecte au fost selectate pentru finanțare vor transmite documentele necesare pentru a dovedi îndeplinirea criteriilor de eligibilitate și vor semna contractele de finanțare.
Pentru proiectele care au primit un ajutor de stat diferit de cel solicitat inițial, formularele de depunere vor fi actualizate în etapa de contractare.
Recomandări:
Cifrele care arată că olandezii nu prea au ce face cu Portul Constanța
Mihai Daraban, CCIR: „Marea Neagră este ca buzunarul mic de la blugi”
Portul Constanța avea 6 directori în vară. Acum a ajuns la 10
De ce nu este portul Constanța buricul pământului VIDEO
Ce diferențe sunt între șefii porturilor Constanța și Rotterdam
Acum inteleg de ce pe ecranul luminos de pe cladirea fast freight i se face campanie lui ciolacu 🙂
Vrajeala…..campanie electorala. Rupi masina in două…cratere….cand plouă inundații….cade curentul cu săptămâna. Dar taxa de intrare în port este TAXĂ. Junglă…a intereselor. O tiganie totală port constanța