Producătorii de apă de izvor nu mai pot menține actualul nivel al prețurilor. Scumpirile din ultimul an la energie, ambalaje și combustibili pun o presiune mare asupra sustenabilității afacerilor, anunță Asociația Producătorilor din Industria Apei (APRIA). Prin urmare, în această perioadă, are loc o recalibrare a nivelului de preț, astfel încât o parte din costurile suplimentare va fi transferată către clienții finali.
Membrii APRIA au fost tot timpul atenți la nevoile clienților, investind în calitate și în eficientizarea proceselor de producție pentru a oferi cea mai bună apă la cele mai bune prețuri. Din păcate, scumpirile uriașe din ultima perioadă nu mai au cum să fie acoperite în integralitate de producători, așa că vom asista în următoarea perioadă la o majorare a prețului cu 20%, precizează reprezentanții APRIA.
De ce se scumpește apa îmbuteliată
Anul acesta producătorii de apă de izvor plătesc facturi de energie electrică cu 90% mai mari față de 2020, prețul combustibililor s-a majorat cu aproximativ 20% și, în plus, a crescut cu aproape 50% prețul ambalajelor (PET-uri, carton, folie). De asemenea, membrii APRIA resimt și presiunea cursului de schimb leu-euro, din cauza investițiilor majore realizate în ultimul timp, evoluția acestuia reprezentând o permanentă îngrijorare.
Membrii APRIA vor continua să investească în utilaje de ultimă generație pentru a crește gradul de eficiență și se vor orienta spre soluții inovatoare de producție și utilizare a energiei. Cu toate acestea, reprezentanții APRIA consideră ca efortul lor trebuie să fie dublat și de acțiuni ale autorităților, să sprijine companiile care produc în România și să încurajeze demersurile care își propun realizarea unor activități economice sustenabile.
Despre APRIA
Alcătuită din companii de renume din industria românească, Asociația Producătorilor din Industria Apei (APRIA) are misiunea de apăra interesele membrilor săi și de a veghea la respectarea dreptului românilor de a avea acces la cea mai importantă resursă: apa. De-a lungul timpului, APRIA s-a dovedit un partener vocal de dialog al autorităților, care a luat parte la orice schimbare legislativă, cu misiunea să întărească mediul de afaceri și să susțină un produs final corect pentru consumator.