Apel important al DGEP Constanța: verificați termenul de valabilitate a actelor de identitate

Direcția Generală a Evidenței Populației Constanța face un apel către toţi cetăţenii cu drept de vot ai județului Constanța, de a verifica în timp util termenul de valabilitate a actelor de identitate, având în vedere faptul că, în  luna noiembrie 2019, se va desfășura procesul electoral privind alegerea Președintelui României.

Este nevoie de acest lucru în vederea evitării:

  • situaţiilor neplăcute în care pot deveni contravenienţi în conformitate cu prevederile legale specifice în vigoare;
  • situaţiilor neplăcute în care cetățenii nu pot participa la procesul electoral;
  • aglomerării serviciilor publice locale comunitare din județul Constanța, în ziua alegerilor.

DGEP Constanța informează totodată că, titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate, cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor în a cărui rază teritorială au domiciliul sau resedinţa.

            Acte necesare pentru eliberarea cărților de identitate, în cazul expirării termenului de valabilitate, sunt:

  1. Cerere pentru eliberarea actului de identitate – Anexa 11  https://www.dgep-constanta.ro/documente/anexa11.pdf (se listează pe o singură foaie A4, faţă – verso)
  2. Actul de identitate şi cartea de alegător – pentru a fi predate;   
  3. Certificatul de naştere, original şi copie; 
  4. Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie; 
  5. Hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie; 
  6. Certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie; 
  7. Certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original şi copie;
  8. Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie; 
  9. Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate – 7 lei.

Termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile de la data înregistrării cererii la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Incendiu la o mănăstire din Costinești

lun oct. 7 , 2019
Un incendiu a izbucnit, luni, 7 octombrie, la o mănăstire din Costinești. Cel care a sunat la 112 a spus că a luat foc o baracă situată în curtea mănăstirii „Sfânta Elena de la mare”, aflată la circa trei kilometri de Costineşti. Au intervenit o autospecială de stins incendii cu […]

V-ar putea interesa și: