Astăzi se deschide încă un tronson din Autostrada 0, lot sud, care ocolește Bucureștiul. Din păcate, unul din loturi, numărul 3, este mult întârziat. Fără el nu se poate face legătura între Autostrada Soarelui și A1. Cu alte cuvinte, șoferii din Constanța care merg spre Pitești vor fi nevoiți să înfrunte în continuare traficul de coșmar din București. Asta deși ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, PSD, promitea că tot lotul sud va fi gata în 2023. Din păcate, nici finalul lui 2024 nu este sigur.
Pe lotul 3 lucrează firma grecească Aktor. Asociația Pro Infrastructură a făcut o vizită pe șantier și a conchis că Aktor este treaptă de viteză superioară, dar că nu trebuie în niciun caz să ne îmbătăm cu apă rece.
„În ultimele câteva săptămâni grecii au… „accelerat” pe Autostrada A0 între DN6 și A1 dar mobilizarea trebuie mult mărită pentru a avea o șansă de a inaugura lotul în decembrie 2024. Termenul contractual expiră în această lună, deci începem să adunăm fiecare zi la întârzieri.
Așa cum se vede din filmarea noastră de pe toți cei 17,9 km dintre Bâcu (DJ601A) și Bragadiru (DN6), șantierul este într-adevăr mai animat: au ridicat pe poziții grinzi la mai multe structuri, avem predale pe ici pe colo, iar la terasamente stau binișor și chiar avem mici zone cu asfalt.
Dar veștile bune se opresc brusc. Aktor trebuie să recupereze foarte mult ca să visăm la decembrie 2024: are pasaje pe și peste autostradă abia ieșite din pământ sau mai rău, în stadii incipiente (fundații), încă are linii electrice care tronează în mijlocul autostrăzii și găsim și zone practic neatinse.
De mai bine de un an de zile vă spunem că promisiunile aberante ale lui Grindeanu sunt glume proaste: spunea în februarie 2023 că Aktor termină pe Autostrada A0 în 2023. Acum ni se vând cu nonșalanță aceleași gogoși cu deschidere în august 2024. Nici vorbă de așa ceva!
Neștiind pe unde să mai scoată cămașa, „mai-marii” din Transporturi, cum ar fi secretarul de stat Scrioșteanu sau șeful CNAIR Pistol, au început să-și mai domolească discursul și spun că am putea vorbi de finalul lui 2024.
Inaugurarea în decembrie 2024 este încă, teoretic, posibilă. Însă ar fi o mică minune să se întâmple așa și DOAR cu o mobilizare mult mai bună și, cel mai important, constantă, mai ales pe partea de structuri. Altfel ce vedem acum va fi tot un foc de paie, așa cum Aktor ne-a obișnuit și în vara lui 2023 dar și pe alte proiecte din trecut, atât pe rutier cât și pe feroviar.”, au scris cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Reamintim că, după ce termenul 2023 a fost ratat, ministrul Grindeanu a promis alte termene. „Până în mai 2024 ar trebui să se circule de la Craiova la Constanţa doar pe autostradă”, spunea acesta în septembrie 2023, de pildă. Cu siguranță acest lucru nu se va întâmpla.
Ceaușescu făcea autostrăzi în 2 ani și cuprindeau toată România și fără exagerare aveam ușor 5 mii km de autostradă.suntem Rușinea Europei la drumuri….luați exemple Bechtel…