Imagini incredibile azi, 16 martie 2023, în județul Constanța. O coadă de aproape zece kilometri, formată din TIR-uri încărcate cu cereale, s-a format la intrare în port.
Șoferii așteptau pe autostradă din dreptul localității Cumpăna. Sute de TIR-uri erau practic parcate pe banda de urgență.
Nouă ne-a luat zece minute de condus cu viteză legală ca să ajungem de la începutul cozii până la poarta 9 a portului. Am parcurs circa opt kilometri. Problemele nu se terminau aici. După ce trec de barieră, șoferii mai au de așteptat, coada continuă.
Am stat de vorbă cu unii dintre ei.
„De trei ore stau aici. Nu ne-am mișcat. Dar stați de vorbă cu cei din spate, sunt de dimineață.”, ne-a spus unul dintre ei, aflat aproape de barieră.
„Dacă nu se dă drumul în port, de-aia se întâmplă. Trebuie să dea drumul la Poarta 7, e închisă. Uitați-vă la ce coadă e în port.”, a subliniat altul.
Conducerea portului a decis ca cerealele să intre numai prin poarta 9.
Recomandare: Portul Constanța a înregistrat cel mai mare trafic de mărfuri din istorie, în contextul războiului din Ucraina
„Până acum n-am mai văzut așa ceva. A mai fost astă vară.”, a punctat altul, care a spus că atunci a fost un aflux de TIR-uri din Ucraina.
Pe toată distanța parcursă, am întâlnit un echipaj al poliției cu girofarul pornit. Era staționat la câteva sute de metri în spatele ultimului TIR, pe banda de urgență.
PSD, APMC și Maricel Cîrjaliu spuneau de anul trecut că problema este rezolvată
În vara anului trecut, Administrația Porturilor Maritime Constanța și PSD se lăudau că au rezolvat problema.
„Au fost finalizate lucrările de amenajare a noii parcări destinate TIR-urilor, aceasta fiind operaţională şi pregătită să preia din camioanele care sosesc în port cu marfă. Parcarea este situată în interiorul portului Constanţa, în zona Porţii 9, şi are o suprafaţă de 34.000 metri pătraţi. Aceasta va determina fluidizarea traficului de camioane în port şi evitarea aglomerărilor la porţile de acces în port”, a transmis CN APMC în august 2022. Parcarea are o suprafaţă de 34.000 de metri pătraţi, este situată la Poarta 9 şi „va determina fluidizarea traficului de camioane în port.”, spunea conducerea instituției.
Și primarul din Agigea, Maricel Cîrjaliu, PSD, cercetat penal, s-a lăudat cu rezolvarea problemei.
„După finalizarea execuției parcării pentru TIR-uri din zona Poarta 9 a Portului Constanța, ieri am primit în vizită de lucru pe domnul George Vișan, director comercial C.N. Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța. Vizita sa a avut ca scop identificarea unui nou amplasament în vederea amenajării celei de-a doua parcări, destinată autovehiculelor de mare tonaj, care să ajute la fluidizarea traficului și evitarea aglomerărilor la porțile de acces în port. Împreună am reușit să identificăm câteva variante de locații urmând, ca după o analiză în amănunt, conducerea C.N. Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța să întreprindă acțiunile necesare pentru realizarea noului obiectiv. Continuăm să construim ÎMPREUNĂ.”, scria acesta, tot în vara anului trecut, pe pagina sa de Facebook.
Mai jos puteți vedea aceeași coadă din 16 martie, dar la o viteză de zece ori mai mare.
Bă operatori nenorociți de ce ne chemați dacă nu sunteți în stare să ne descărcați,?
Mai bine pe autostrada, decat pe pod, in februarie am fost nevoit sa o i-au pe contrasens pe podul Apolodor ce era blocat de tiruri pe ambele sensuri de mers spre port, aveam 3 variante, contrasens, intoarcere pe dubla continua sau stat la coadă in rând cu tirurile.
O ultimă idee a apc’ului este să amendeze transportatorii care stau prea mult la descărcat.
O altă idee este să se plătească parcarea în interiorul portului.
Tot transportatorii sunt cei batjocoriți.
Ne merităm soarta.
peste 180 de dane, numai la Constanta. Avem porturi la Dunare si la mare cacalau dar nu avem oameni cu macar 7 clase ca sa faca ordine.
Nu-i nimic, avem maseoze sefi de santier naval si viorele, premieri. Suntem tara nimanui, pana si comunistii cu facultati muncitoresti, ereau deasupra celor de acum. Cu regret dar asa este.
Cred ca directorii actuali, nu stiu tabla imultirii, pe sarite…
O sa vina premier unul Ciolacu, asta pana la 36 de ani nu a avut carte de munca!
Auzi, premierul Romaniei, Kogalniceanu frate!
Descarcati mai la bulgari, ca si aia au mai multa organizare!
ajuns un plotonier de la Agigea sa faca ordine in port.
Pe timpul trecut, nu ca il doresc, ajungea maxim portar. Insa boborul agigean, il iubeste si il voteaza!
Dar stiti zicala, fiecare are ce-si doreste!
Întreb și eu: Până să vina Ucraina erau cozile la fel de mari!!????!!!