Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat vineri licitație pentru proiectare și execuție Alternativa Techirghiol (30,59 km), un drum extrem de necesar pentru constănțeni și pentru turiști și foarte așteptat.
Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 4,37 de miliarde de lei și 4,81 de miliarde de lei.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 8 august 2024, potrivit calendarului actual din SEAP.
Durata contractului include 12 luni perioada de proiectare și 36 de luni perioada de execuție.
Pe 23 aprilie, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, anunța că a trimis către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP)a documentației pentru contractul de construire al Alternativei Techirghiol.
Șoseaua va ocoli localitățile Techirghiol, Eforie Nord și Sud, lacul Techirghiol, și Tuzla. Lucrările se preconizează a dura 36 de luni din momentul semnării ordinului de începere.
Acesta va oferi o alternativă pentru DN 39, care este un drum foarte solicitat în perioada sezonului estival. Acest proiect va conține 31 de poduri, pasaje, viaducte și 6 parcări.
Noua autostradă va asigura, prin nodul Cumpăna, legătura Autostrăzii București – Constanța (A2) și a Centurii Constanța (A4), cu sudul litoralului românesc (în apropiere de Mangalia) și va reprezenta o alternativă modernă la DN 39 (drum național foarte aglomerat în perioada sezonului estival). Traseul Alternativei Techirghiol va facilita accesul la localitățile Agigea, Topraisar, Techirghiol, Eforie, Tuzla, 23 August.
Pe traseul alternativei vor fi construite 31 de poduri, pasaje și viaducte; șase parcări; un centru de întreținere și coordonare; un punct de sprijin. Proiectul prevede și plantarea a 85 de hectare de perdele forestiere.
Recomandare: